Livräddaren

Har just grinat lite smått till "Hitta hem" på fyran...det förvånar mig varje dag att det finns folk som behandlar djur på värsta tänkbara sätt och jag mår illa och vill bara ge dem samma behandling tillbaka. Igår läste jag på aftonbladet om några idioter som hade spelat fotboll med igelkottar...........varför gör man så?!? Det finns inga ursäkter och det är uppenbara bevis på att man inte har alla hästar hemma...I min drömvärld skulle jag skövla ut er till skogen och gräva en massgrav och begrava er levande, varför inte bygga ett cementslott ovanpå när jag ändå är på gång.

På lördag ska jag åka till djurhemmet och göra det jag skulle gjort för längesen men ...ja nej det finns inga ursäkter mer än att jag bara inte gjort det. Jag ska iaf betala en summa varje månad så jag gör något gott iaf...det är alltid en början. Och anmäla mig som volontär.

Mina katter må vara innekatter men dom lever ett liv i lyx och det enda de kanske saknar är ett stort fält att jaga små sorkar på men innan dom dör ska dom få uppleva det med, men inte fan släpper jag lös dom när jag bor vid en stor väg och dessutom på 3:e våningen.

Jag kan inte uttrycka med ord hur dåligt jag mår när jag läser om eller ser djur som far illa, ännu värre blir det när jag inser att jag inte vet en miljondel av alla djur som blir plågade runtom i världen.

Glädjedödare, jag vet.

& det tar 100-tals år
att dölja felen
jag är ljusår ifrån
vanställd och skelögd
& det svider som klor
som nya munsår
ett tredje klass får
när alla lyssnar på dig
Kan du beskydda mig?

                -kent, beskyddaren

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan inte göra annat än att hålla med dig - jag blir tokig!!!!

Postat av: Anna "kylan" Hedström

Detta ämne är något som vi kan diskutera lääänge och så har vi gjort vid tidigare tillfällen...



Sj läser jag daglien om hur många civila som dör i Irak, eller hur många som svälter ihjäl i Darfur. Om sånna som tvingas leva på gatan, som bor i soprum och äter vad vi andra kastar. Och då menar jag inte djur, utan sånna som vi - Människor!



2008-08-08 @ 15:05:29
Postat av: Emma

Anna, alltså kan vi sammanfatta att människan är en rätt idiotisk varelse när det kommer till många, för dom som svälter ihjäl eller de katter som överges har ju oftast inte valt det själva utan det är andra människor som sett till att det blivit så! Hur som helst, ska ingen behöva lida, djur som människa...det är bara det att du saknar mekanismen för empati för fyrbenta varelser :D

2008-08-09 @ 09:35:06
URL: http://efager.blogg.se/
Postat av: Thelma

Nej, det gör jag inte.. men så länge vi människor inte lever under rättvisa förhållanden så anser jag mig inte ha rätt att lägga pengar på djur utan då prioriterar jag människan! =)

O jag tror inte att människor i utveclings- eller krigsdrabbade länder heller valt att leva som dem gör utan det är ett fåtal styrande i världen som bestämmer över deras villkor.



Och om inte människan hade levat överhuvudtaget hade inte djuren levt efter de villkoren som de gör idag med tak över huvudet o mat serverad i skålar - varför göra de "männskliga" när de är gjorda för att leva i det fria utan våra händer som styr deras vardag.

Meeeen, jag kommer säkert också ha djur en vacker dag så då kanske jag med lägger massa pengar på de små. För empati det har jag, men mitt hjärta bultar mer för oss människor när det väl kommer till livsavgöranden!



Nu har sagt mitt i denna sak!



/kyssar o smek från thelma! =)

2008-08-09 @ 14:36:55
Postat av: Louise

I'm lost for words. Du borde bli politiker!

I would sooo vote for you thelma.

Love Louise

2008-08-09 @ 16:15:04
URL: http://efager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback