Epidemi av snusk

Jag har just utrotat en generation av snuskiga äckel mjölbaggar som så fint hade slagit sig till ro bland alla mina mjöl, gryn och kornpåsar. Jag hatarsmåkryp. Och just nu känns det som det kryper över hela mig. Jag mördade dem genom att spraya kitchenspray på dem, och nej jag har inte dåligt samvete trots den grymma död de fick till mötesimage407.
 Jag är ju en periodare när det gäller bakning. Jag älskar att greja i köket men ibland mer och ibland mindre, oavsett så har jag ju liksom samlat på mig en hel del olika sorters mjöl och diverse baktillbehör...men jag inser nu efter att i ren äckelångest slängt majoriteten av grejerna att man kanske ska försöka införskaffa lufttäta behållare istället för att ha kvar påsarna. Uuuäääh. Tänk om det hade varit en spindelkoloni, då hade jag inte suttit här nu kan jag lova. Men det positiva är ju att det är väldigt snyggt och prydligt i skåpen nu iallafall. Allt för att slippa plugga.

Mamsen ringde och erbjöd mig att jobba torsdag+fredag på dagis och det tackar man inte nej till känner jag. Det är inte så jobbigt att jobba på dagis när solen skiner o man är ute hela dagen. Sen måste jag faktiskt trots tidigare mjölbaggsinvasion baka hela helgen för hoppsan, på måndag fyller jag visst år!
 
image408

Men nu jävlar ska jag ta o läsa igenom studierna en gång till. Sen en promenad bort till mamma och sno åt mig receptet på bröd som hon hade bakat häromdagen. Mjölbaggarna gav mig ett sug på att baka. Konstigt nog.

Kommentarer
Postat av: anna

jag har spanat i det svensson/sundqvistska hemmets påsar nu också! i dont like bugs är en underdrift men jag hittade inga .. ÄN... försvann dom för dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback