Inatt finns ingen väg tillbaks

Igår påbörjade jag min andra VFU - eller praktik i folkmun. Den här gången valde jag att vara i en förskoleklass istället för förskola...förskoleklass är för er som inte är insatta i barnavärlden lekis. Men det uttrycket får man inte använda längre...inte heller dagis. Iallafall så är det so far so good och jag trivs bra med både barn och personal. Idag var vi på konsert på Christinateatern, det var musikskolan som stod för underhållningen och jag vet inte vad det är med mig men den dagen jag får egna barn och ska gå på typ uppvisningar och avslutningar så kommer jag böla frenetiskt. Hur kan man bli gråtfärdig av en galen trumshow?! Jag får gåshud av allt som imponerar mig. Tjejen och killarna som körde sina trumgrejer var helt otroliga. Jag har även vunnit över ett barn i "barnbiljard", och känner mig väldigt stolt. Imorrn står skogen på schemat och jag ska hålla i en liten lek/samling...spännande spännande.

Det är så jävla mycket nu inför "sommarlovet"...arbeten till höger o vänster, nästa helg ska vi på bröllop..har lyckats boka en frisörtid idag..sen ska vi på bröllop igen 7 juni...och däremellan ska jag göra klart arbetena och ha fixat VFU:n och uppgiften som kom med den, sen har jag även en kontaktpersonstjänst att underhålla. Svårt att hitta balans känner jag.

Nej'ru en semester kommer sitta finfint!

Jag lämnade tv:n i två minuter och vad tittar sambo på nu? Frusna män söker kärlek. Herregud det är så jag kan krypa ur mitt eget skinn. Det finns inga värre skitsåpor än alla dessa bönder o frusna karlar som inte kan dejta på ett normalt sätt som alla andra. Tacka vet jag The hills som jag är grovt beroende av.
Till helgen hoppas jag kunna krypa ihop med Tove o Helen som jag känner att jag har försummat ett tag nu...hoppas att ni inte hatar mig riktigt än.
image395


Jag vaknade en morgon, från en dröm jag hade
jag drömde att jag kunde sjunga, men det kan jag inte

Jag gick ut en kväll
för att känna lukten av våren
För jag trodde att jag kunde känna igen
men det kan jag inte

Universum är ett monster
men det har sparat dig och mig
Och jag gör vad som helst för att få ditt liv att verka bättre

Ibland är en lögn det finaste man har.
- Allas vår Håkan Hellström

Kommentarer
Postat av: helen

lilla gumman, i helgen, då ska vi mysa. det kommer bli mys av rang.
vi ses snart!
puss med kram!

2008-05-13 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback