Aldrig för sent för nya vänner

Idag har jag fått en ny bästa vän. Hon har fyra ben och en svans, hon är svart och väldigt glad och energisk. Hon är en labrador. Under förmiddagens utevistelse på förskolan la jag märke till denna labrador som trippade runt på trottoaren utanför staketet, hon tog en sväng i en trädgård och jag frågade personalen om de kände till om familjen som bodde där hade en hund vilket dom inte hade. Jag antog mitt "mission" och gick ut på gatan för att upptäcka att vovsan hade dragit sig bortåt en rondell och mer trafik...så jag lallade efter och visslade lite på henne. Hon hade inget halsband eller koppel (obviously..) anywho så tog jag med henne till dagisgården och hon var så lycklig över vår nya bekantskap så hon skuttade bredvid mig, väldigt väldigt duktig och väldresserad. När barnen väl var inne för lunch släppte jag in henne på gården där hon inte kunde rymma mer, så ringde jag polisen och eftersom hundar eller djur i allmänhet aldrig varit och kommer aldrig bli prio ett så tog det antalet timmar och en ur personalen tog en promenad i området för att kolla läget efter en ägare. 5 minuter senare var hon tillbaka med en husse som inte märkt att  Nora försvunnit, och visste inte hur hon tagit sig ut heller för den delen. Det visade sig iallafall att lilla söta rara Nora ska ha valpar om 12 dagar, det kunde jag inte ha gissat och hade jag inte haft två hårskruttar redan hade jag banne mig tagit en mini-nora. Vilken gladsint duktig hund säger jag :)

Så i framtiden kommer min grej att bli förskola combined med djurhem. Oj va bra det ska bli. Obs, inga allergiska barn prioriteras inte ;D


En framtida fru till Albert kanske?


En riktig labb-hunk :)

Kommentarer
Postat av: emelie

Gud vilken god gärning.Bra gjort Emma:)

Postat av: Anna T

men söta du:)

2008-09-16 @ 23:20:46
Postat av: Anna

Du vet vart mina framtida kiddos ska gå! Kombinerat barn och hunddagis!! Så lämnar man både vovve och ungar samtidigt :D kan inte bli BÄTTRE än så!

2008-09-18 @ 20:45:51
URL: http://annahook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback