Wildlife

Jag tror den här dagen har gått lite i djurens tecken minsann. Det började imorse när Estella skulle morgongosa genom att dregla i hela mitt ansikte. Är det bara min katt som dreglar när lite smått när hon är sådär gosig så hon nästan inte kan hjälpa sig själv?! Resterande tid denna dag har spenderats med en Udda hack i häl, vad jag än har sysslat med så har hon varit precis i fötterna på mig o tjatat. Medan jag åt lunch (och "barnen" äntligen somnat..) kollade jag på Oprah och hon visade ett klipp från en ideell organisation som heter angels gate (angelsgate.org) som adopterar handikappade djur, och med adoptera menas det att dom låter djuren leva där livet ut, så dom slipper flytta fram och tillbaka mellan olika hem. De hade ungefär 200 djur och ungefär 95% av hundarna kom från något som dom kallar "hundfabriker", jag fick aldrig klart för mig vad det innebar och jag vill inte veta heller för det var definitivt inte positivt. En liten hund som hade blivit räddad från en familj där även barnen blev omhändertagna pga misshandel, hade blivit skakad (ungefär som shaken baby syndrom) så stackarn hade blivit lam i hela kroppen. Åh jag kan inte se på sånt här utan att gråta floder och även om den här organisationen gör något otroligt bra, så kan jag aldrig sluta tänka på alla små liv som inte får chansen att komma till sånahär ställen. Jag hoppas att jag i framtiden får chansen att driva något liknande tillsammans med andra som brinner för djuren! Ja iallafall, jag gick en promenad nu på eftermiddagen och möter en katt som var så fin och eftersom jag inte kan låta bli att "hälsa" på alla djur jag ser så sa jag nåt i stil med "tjena katten"...och så ser jag hur katten liksom flinar och ur munnen hänger en liten liten mus....ja oh well det är väl rätt naturligt men det känns litegrann i hjärtat det med...(ja hedström, det är sant.) sen på hemvägen gick jag genom vår fina hembygdsgård och hälsade lite på fåren!


Så en beskärd del av djurliv har det varit idag, med all härlighet som hör därtill!
Nu blir det pizza & filmkväll med anna och fredrik!

Kommentarer
Postat av: helen

nu har jag uppdaterat varje dag, till skillnad från fröken fager.

up tothe date!

2008-09-11 @ 21:06:42
Postat av: Anna

Jag är precis likadan!!

Känner verkligen igen mig i det där tjena-katten och stackars-musen händelsen. Brukar grina till animal planet när lejonen jagar antilopbarn .. men men :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback