Sweet talk

Jag fick en mysdress av min farmor i julklapp. Enligt min bror ser den ut som den är tagen direkt från 80-talet, den är vinröd och i plysch (eller liknande) - och jag har flyttat in i den. Okej jag har den inte dygnet runt, men kunde jag så skulle jag. Min nya bästis helt klart.
Idag önskade jag att jag hade haft den på mig hela dagen, men jag tror wille hade skämts litegrann över mig om jag hade slagits på rean iklädd 80-talets hetaste dress. Men den hade gjort sig finfint i kylan!
Och det här med rea förresten. Det går ju inte. Folk är hysteriska och då blir jag tvärsom och shoppar såklart inte på rea alls. Så jag inhandlade en kofta från Monki med mitt presentkort, inte rea. Sen har jag bestämt mig för att testa Fiberwigmascaran och se om den är så himla fantastisk som så många påstår. Inte rea den heller såklart. En liten mössa, och hör och häpna, strumpor....inte heller på rea. Jo en sak inhandlades på rea...ett par ganska trista pumps. Som jag säkert ändå inte vill ha på nyår när det kommer vara hundra minusgrader och tre meter snö. Men till sommaren kanske det var värt 199:- ! ;)

Nu har jag precis skickat iväg Wille till några kompisar så han får se den där jävla hockeymatchen som jag inte kunde bry mig mindre om faktiskt. Jag gillar verkligen inte hockey.

Imorrn ska Willy jobba och jag ska möjligtvis gå upp i tid och ringa tandläkaren då jag har haft tandvärk ett par dagar. Men jag har ju ingen lust egentligen av ganska uppenbara skäl och hoppas hårt på att det ska gå över att sig självt....tveksamt i det här läget. Men jag vill ju kunna njuta av nyårssupén!
Sen ska mamsen o jag ha mysdag. Eller myseftermiddag snarare. Ta en sväng på stan, inhandla nåt gott och sen gå hem hit och slå på en riktig tjejfilm. I like it alot.

Nu ska jag njuta av att sträcka ut mig i soffan till nåt smarrigt program som t.ex Året med kungafamiljen...bara för att jag kan! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback