Life is not a rehearsal

När man jobbar heltid märker man verkligen av hur jävla snabbt helgerna flyger förbi och det känns ju såklart väldigt tungt......men för att livet ska gå framåt antar jag att vi är tvungna att möta en ny arbetsvecka imorrn igen. Helgen har varit lugn och skön. Vi spenderade hela dagen i Vårbo igår hos Willes pappa & sambo. Njöt mest av att sitta ute, läsa tidningar, äta goda kantarellcrepes och på eftermiddagen tog vi en båttur - målet var att meta och naturligtvis få fisk. Det största nappet vi fick var en näckros. Så kan det gå. Väl hemma igen stod vi i valet och kvalet om vi skulle fixa i ordning oss och gå iväg på lite fest, men eftersom naturen tar alla ens krafter så sjönk vi ihop i en stor hög i soffan och blev sittandes. Skönt det med.

Imorse drog vi iväg till IKEA - har inte varit där på evigheter.  Blev lite småplock, bl.a ett vanligt vitt hyllplan att ha ovanför byrån i sovrummet så mina fotoramar kan stå nånstans. Två nya lampor till nattduksborden, inte mina drömlampor kanske men bättre än de tidigare för man såg inget när man skulle läsa. Wille köpte lite smågrejer till sin framtida lägenhet då han flyttar i augusti. Vi ska bli särbos. Wille ska med andra ord bli student. I Trollhättan. Personalekonom Eriksson. Det blir nog bra jag har inte reflekterat så mycket över det än. En köttbullelunch á la IKEA senare och shoppingtarmen drog vidare till bergvik och shoppade lite kläder, ett väldigt sött vitt nattlinne, underkläder, trekvartsmysbrallor att promenera i, ett linne och en jättesöt blommig tubtoppsklänning från Carlings som var på rea, 149:- tack för det! När vi kom hem blev det storstädning och tvättning. Wille satt upp hyllan (utan hedberg - wiiiii!) och jag plockade. Vi har ju en liten uppdelning i vår relation gällande sånahär saker. Jag städar o grejar medan wille ofta betalar lite mer än mig på diverse saker då jag är en studentråtta (nu lät det ungefär som jag får lön och är anställd av W...och iofs det är ju inte helt osant...;) ) det kan ju kännas lite stenåldersaktigt men funkar bra. Det jag skulle komma till var att de få gånger som wille är med o städar så dammsuger han fan ett rum på typ en halvtimme..............medan det tar 5 min för mig för jag slarvar. Nu känns det som vi får ordentligt rent typ en gång om året, när wille är med. Jag kan ju passa på att njuta nu iallafall!




















En Emma i peters tröja, 110 storlekar för stor & stormhår.
Känns som en norrlands guld reklam. Skönt att bara vara för sig själv ibland..;)


Udda med sin bästis.

Najt najt y'all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback