Och dom säger att stan har blivit tyst och ful och öde älskling att det kommer bli en lång kall vinter Jag har lärt mig att saknaden är värst när nån har sovit som ett barn genom en iskall vinter

Seriously, den här vintern tar död på min energi......! Och ja, din o din o din o din med, jag vet! I'm not alone.
Men scheisse va trött och frusen man är hela dagarna. De enda som inte verkar lida speciellt mycket (sålänge de är inomhus iaf) är barnen...om man ändå kunde ha deras energi. Ordet powernap har väl aldrig varit så passande som det är på småbarn...? Nu kanske inte en sovstund på två timmar kan räknas som powernap men den energi de får direkt efter uppvaknande är galen. I natt sov jag med mysdress på.......luvtröja, långbrallor och strumpor. Så nu har jag önskar mig en flanellpyjamas av Wille i julklapp. Utan luva.....

Jag behöver iallafall en semester!! Neeeej jag är inte ensam om det heller....
Får jag inte åka utomlands inom snar framtid så har jag iallafall en backup-plan som jag ska presentera för Willy när han kommer hem sen, den kostar nästan lika mycket som en utlandsresa men det kanske det kan vara värt.
Wille är som vanligt rätt anonym i mitt liv, det är tur att vi bara har en 1,60 säng så vi kan ses om nätterna iallafall, snarkandes i varandras ansikten...supermysigt. Nu kanske ni anar en ironisk ton på det här men så är inte fallet. . .
Snart helg igen, och den här helgen MÅSTE jag för min egen skull sätta sprätt på arbetet och helst närma mig ett slut på skiten så jag verkligen kan ta jullov den 23:e dec och viss tid framåt. William (ja han som sover i min säng om nätterna) ......................ska jobba hela helgen! Glädjerop! (här kan du få läsa med ironi om du vill) Lustigt.
Men okej slut på trakasseringen av min sambo, han gör så gott han kan. Jag måste ju bara ha nåt att gnälla om...livets andra godsaker räcker inte till!

Men vill du skratta lite i vintermörkret tycker jag att du ska läsa en fantastisk barnbok, "Bajsboken"....jag är så fånig så jag kan inte läsa den högt för barnen för jag skrattar halvt ihjäl mig men smygläser den med jämna mellanrum...några utdrag följer nedan och ursäkta kvalitén...och bajshumorn med för den delen.







Lite kul är det väl? ;)
Boken har måånga mer intressanta sidor.
Toodles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback