If you give upp New York, I'll give you Tennessee, the only place to be.

Jag tror inte ett väder kan bli så mycket mer grått än det som råder idag. Jag känner mig ungefär lika grå.
Skulle ha varit på föreläsning idag egentligen men valde att vara hemma och skriva min bokrecension. Så nu har jag iallafall det gjort. Eftersom det tokregnar ute är jag inte supersugen på att ge mig ut....tänkte invänta Wille och tvinga med honom på en promenad. Måndagar är ju rätt deprimerande ibland känns det som, iallafall när det är grått. Jag muntrade upp dagen genom att göra en väldigt god linssoppa! Nästan enligt mosters recept men några ingredienser fattades så jag fick improvisera lite. Gott blev det hur som helst. Och nyttigt (pluspoäng).

Helgen som var spenderades i Bergkvara där Willes mormor och morfar bor. Det ligger ungefär 3-4 mil från Kalmar om jag inte misstar mig helt. Det var en intensiv helg med väldigt mycket bilåkande. Det är ju synd att det ska ta sån himla tid att förflytta sig ibland. Jag hann iallafall träffa brorsan och elin en kort stund igår, dom kom ju självklart hem den helgen vi inte var hemma....Gustav och jag kom överens om att köpa en julklapp var till varandra som ska börja på en viss bokstav. Jag fick J och han fick M. Det ska bli intressant! =)

Resten av veckan består av ytterligare två föreläsningar + studiegruppsarbete, jag har även på känn att det kommer bli jobb ons/tors. Vi får väl se. Man känner sig så splittrad ibland, man har mycket att läsa och arbeten att göra men man känner sig också manad  till att tacka ja till jobb...det är inte alltid det går ihop.

Idag fyller för övrigt min kära bror 32 år - Grattis till dig din gamla räv!


Hipp hipp: hurra!


Min goda soppa...ser inte så god ut på bild inser jag nu.


En trött Leo, bild från i lördags.


Rån var intressant


Willes kusin Jonathan med flickvän Signe


Ws bror, mosters man och kusin Lovisa




Kusin Joel spelade och Jonathan sjöng jättebra.


Wille & Victor


Och ja...än en gång, jag kan vara den sämsta fotografen...ever.
Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback