Summer rain in my face like snowflakes falling from space

Är det något som min kära sambo och jag är dåliga på så är det att faktiskt ta vara på vår tid med varandra i vardagen. Jag tycker inte riktigt det räknas att sitta bredvid varandra i soffan, oftast med en dator var i knät. Inte så hett.

Så idag gjorde jag i ordning kvällsmaten i hör och häpna........köket. Vi har en ful vana att äta framför tv:n annars. Men idag blev det andra bullar. Och som grädde på moset skrev vi ett litet kontrakt på att åtminstone en gång i veckan, stänga av all teknisk skit och prata med varandra medan vi äter - i köket.

Nu tänker ni kanske, "men hallå det där gör vi jääämt". Det tror inte riktigt på sörrni. För jag tror de flesta är rätt dåliga på att gå undan från alla störande moment ibland. Och det var riktigt mysigt, jag hade liksom glömt bort känslan av att titta på en levande människa när jag äter kvällsmat...med levande menar jag såklart utanför tv-rutan.

Så gå nu och duka ute i köket och stäng av era apparater.




Are you looking at me?

Kommentarer
Postat av: läääsare

Mötte er utanför Coop för några veckor sedan. Kändes helt sjukt att se någon i verkligheten som man bara följt via en blogg. För er var jag bara en okänd person i massan, men jag visste typ allt om er. Sjukt sjukt.



Var tvungen att säga det = P

2010-11-23 @ 21:31:34
Postat av: läsare

Mötte er utanför Coop för några veckor sedan. Kändes helt sjukt att se er i verkligheten för första gången. Haha.



2010-11-23 @ 21:33:00
Postat av: Emma

hehe Ja, det är en konstig värld det här med bloggning, jag vet själv att jag nästan varit nära på att heja på folk som jag inte känner utan bara läst deras bloggar...;)

2010-11-23 @ 21:56:38
Postat av: sofie

håller helt med dig vännen. Det händer allt för sällan att man äter tillsammans och pratar under tiden. Borde kanske också skriva ett kontrakt här hemma, lite mysigt att sitta i köket tillsammans.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback