Smells fishy


Jag ligger här o kollar på "Det okända"....där de är på någon värmländsk herrgård där diverse andar lever kvar och den enda jag klarar av att se i detta program, Terry Evans försöker göra sig av med dem.....och jag nu kan konstatera att utöver den här soppfixeringen jag har just nu, har jag även kommit in i nån skräck/psykologiska thriller/spöken&andar filmperiod. Eller det får ju gärna vara "verklighetsbaserade" dokumentärer.....Häromdagen tog jag hem Paranormal Activity, Blair Witch Project & The descent 2.....

Nummer ett: De här filmerna är inte bra. Nummer två: Blair Witch har jag ju redan sett för antalet år sedan. Nummer tre: The descent 1 är den film av liknande kaliber som faktiskt fick mig att hålla andan under hela filmen, så nu tänkte jag att en tvåa är ju aldrig lika "bra"...så nu kanske jag bara håller andan under halva filmen?
Nummer fyra: Vad är det med mig? Har jag tråkigt i livet? Behöver jag äventyr? Vill jag dö av andnöd?
Man kan ju börja undra.
Igår kväll satt jag o stirrade på Paranormal activity och idag tänkte jag klättra ner i grottorna med gänget i The descent 2....
Men innan jag gör det så ska ni få receptet på den goda fisksoppan som jag gjorde precis!
Jag har haft en ytterst skön dag, sovit ut, åkte och tränade (!) med Emma, bakat bröd och fixat soppa. Tvättat och gjort hemmet trevligt. Det är nästan så jag skulle vilja vara tillsammans med mig själv så duktig känner jag mig.

Anywho, here it goes:

B1's goda fisksoppa (jag har fått receptet av Marias styvmor)

750g grovrivna morötter
1 stor skivad purjolök
1 msk smör
1/2 liter vatten
3 st fiskbuljongstärningar
600g fryst torsk
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 krm cayennepeppar
3 dl vispgrädde (
jag blandade matlagningsgrädde + visp)
1 tsk körvel
400 g skalade räkor alternativt kräftstjärtar
dill till garnering!

Gör't:
Bryn morötter och purjolök
späd med vatten + fiskbuljong
Lägg i den tärnade fisken och kryddorna, låt sjuda 10 min
Blanda i grädde, räkor och koka upp....Voíla!

Mums, som Maria Montazami skulle sagt!


Enjoy people!

Nu ska jag luta mig tillbaks medan Willy ska ställa sig i köket och göra dumlekakor till sina undersåtar på jobbet...jag tror nog att jag kan få en också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback