Whoever saves one life, saves the world entire

Jag hatar att ha saker o ting hängandes över mig, och ett examensarbete är ganska bra på att göra sig påmind. Felet är att min handledare har gått och blivit allvarligt sjuk så nu har jag ingen handledare - än iallafall, tanken är att jag ska få en nu i början på veckan. Men det gör att mitt arbete står still känns det som för jag har tio sidor som jag vill att handledaren läser igenom så jag vet om jag är på rätt spår eller inte. Jag är ju en sån person som helst skriver klart ett arbete på en gång så man har det gjort men med ett sånt här arbete går det ju knappast. Så den här veckan som kommer blir det helst inget jobbande. Möjligtvis om de ringer imorgon, men sen får det blir jobbfritt resten av veckan, vi har ju bara 8 veckor på oss istället för de sedvanliga 10 veckorna....såklart.

Iallafall, den här stressen över arbetet gör att jag inte kan koppla av till hundra procent, vaknar tidigt fast jag är aptrött osv. Hade tänkt att sätta mig ned och skriva nu men jag känner att jag väntar till imorrn. Jag ska genomföra en intervju imorgon och den ska ju ändå med.

Helgen har varit skön, trots diverse ryggar och halsar. Spenderade två timmar igår morse på djurhemmet, där var alla katter så kärlekskranka så man som vanligt fick ont i kropp och själ. Kattsnuvan vandrar även flitigt bland katterna just nu så en kattunge var så igenbommad i ögonen och täppt i näsan att jag ville gråta en skvätt. Förhoppningsvis såg det värre ut än vad det är. Tog en lunch efter det på stan med Tove & Martina, och sen på kvällen kom tove på käk hemma hos oss. Wille gjorde supergoda köttfärs"pinnar", med couscous och sweet chili sås vispat med creme fraiche. Vi tävlade mot varandra i "vem vill bli miljonär" när det gick på tv men jag blev anklagad för fusk så i slutändan vet jag inte vem som vann? ;)
Vi började kolla på "Knight and Day" med Tom Cruise och Cameron Diaz, men den kändes aningen innehållslös och tove krävde något med mer djup. She got it........................! Hon fick Schindlers List.....
Lite tungt att sitta o se en lördagkväll kanske, men hon hade inte sett den och det är en av mina topp 5 filmer så jag kände att det var mitt ansvar att visa henne den...:D
Det slutade i tårar såklart. Jag blir så illa berörd och förbannad varenda gång jag ser den. Vi lever i en galen värld, så är det bara. Jag förstår inte hur alla puckon alltid lyckas söka upp varandra..?

Den här söndagen har inte så mycket planerat, jag ska gå o rösta and that's about it. Vi tar dagen som den kommer i det här hushållet.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback