Brötchen

Jag insåg tack vare efterfrågan (tack Emma!) på receptet på LCHF brödet, att jag glömde lägga ut det häromdagen!

Here it is:

Ingredienser

50 g Apetina eller annan feta ost
1 dl turkisk yoghurt
1 ägg
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver

Mosa osten väl.
Tillsätt yoghurt och ägg och rör ihop noga.
Tillsätt bakpulver och fiberhusk och rör noga igen. Låt degen svälla 10 minuter.

Rulla 6 små bullar och lägg på bakplåtspappersklädd plåt.
Baka ca 20 minuter i 200 graders ugn.
Låt kallna helt på plåten innan du rör dem.

Jag strödde över lite sesamfrön innan jag körde in dem i ugnen.

Jag vill påpeka att det endast blir typ 5 små bullar, så om man vill kan man ju dubbla receptet, men bra att göra en enkel omgång först kanske o se om man gillar det! Gött med philadelphiaost och en skiva hamburgerkött (ni vet pålägget...inte en hel hamburgare ;) )

Själv har jag en halvjobbig tid runtom mig och totalt brakade loss över en kebab förut. Det var inte riktigt värt det, bara så ni vet. Gör om gör rätt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback