Supersur dag.

Idag har jag gjort sista dagen i Ölme, jag skulle ha gjort hela nästa vecka där men det funkar inte att jobba där med bara en bil eftersom Wille pendlar till kga. Eller vänta lite, vi har ju ingen bil! För idag small det för Wille när han var på väg hem från Kga. Jag skulle vilja ge ett stort långfinger till vädret, samt vägverket eller vem fan det är som är ansvarig för det gigantiska hål i vägen som finns strax innan första avfarten till khamn. Det sitter en varning för "hålet" eller guppet snarare....det har funnits bra länge nu och jag undrar bara varför man bara inte fyller i skiten. Wille fick iaf sladd där idag och körde in i räcket. Han är hel och mår bra bortsett från huvudvärk och illamående. Att han mår bra är såklart viktigast. Men med det sagt så är vi billösa - not a good time. Så kanske fanns det en mening med att vi var och kollade på bil igår på skoglöfs, vad vet jag?



Den "fina närakuten" som vi har här i Kristinehamn talade vackert om att de inte kunde ta emot Wille när han ville kolla upp om det var hjärnskakning. De tyckte i stället att han skulle ge sig ut i ovädret igen och åka till Karlskoga akut. Men du bitterbritta på närakuten, missade du att vi inte har nån bil att åka i eller? Det vore ju tråkigt om det finns läkare på närakuten i den här stan som inte ens har kompetens att kolla reflexer och dylikt.

Surt sa räven.
Men imorrn är det fredag och jag är sådär lycklig för det, Wille jobbar heeeeeeeela helgen - självklart. En andra hjärnskakning kanske vore på sin plats? ;)
Jag ska iallafall sova, äta, sova, äta, läsa, äta, sova, träffa Anna, sova.

Vill ni se en bra film?
Då kan ni se "Conviction".

Tack för mig
HEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback