När det blåser på månen

Trots att man är svensk och "uppvuxen" med älgar i de värmländska skogarna, så slutar jag aldrig förvånas över vilka mäktiga djur de är. Igår hade vi turen att se en hel familj när vi var på väg hem till min faster o farbror som bor på andra sidan skärgår'n. Mamma & pappa Älg stod på en sida av vägen, medan de två tonåringarna stod på den andra sidan. Vi stannade framför tonåringarna och precis som alla andra fjortisar kunde de inte komma överens och började slåss med varandra....vi åkte sakta vidare och såg i backspegeln att de sedan gick över vägen till mamsen o papsen. Jag var lyrisk över denna naturupplevelse! ;)



Mobilen gör inte älgarna rättvisa....



Väl hos faster o farbror planterade jag mig framför brasan och drömde om den dagen då jag har en egen brasa.....Sigge joinade mig och vi lekte en stund.








Mami & Papi


fastra o farbroren

Sen åkte vi hem och jag gjorde en sallad till kvällen, med allt jag hade i kylen ungefär.




Vi kollade på "it's kind of a funny story" igår kväll, jag kan inte säga så mycket om den men det lilla jag såg var helt okej, lite smårolig här och var. Sen sov vi båda två i soffan, när klockan var elva sov vi båda två i sängen...kul gäng!



Idag har jag inte gjort så många knop, jag skulle ha avnjutit vädret mer än vad jag gjorde men kom aldrig längre än runt kvarteret. Sen bakade jag några små tårtor, en till mamma o pappa, en till anna som nyss vart här på fika och hon fyllde även år i tisdags och en till Wille om han vill ha...det är ju trots allt alla hjärtans dag imorrn;)




A real piece of art! Inte det vackraste jag gjort i mina dagar...men den smakade säkert gott ;)

Annars vilar vi mest här hemma och tycker att helgerna går för fort.





Imorrn kommer Maria hit och vi ska ha lite alla hjärtans dagmys. Wille jobbar till 22 och vi pratade om att åka till Falkenberg nästa fredag (beroende på jobb & väder) för att vara med på invigningen av min brors nya arbetsplats. Han är bagerichef på ett bageri som slår upp portarna på onsdag och det vore roligt att få komma dit o se hur det ser ut osv.






Vi har ju ingen bil "egentligen", bara en hyrbil och det kanske inte är det smartaste att åka till Falkenberg med den så vi får se. Men det hade vart väldigt mysigt att komma bort en sväng för vi konstaterade igår att vi inte gjort nåt tillsammans sen vi var i USA i augusti.

Vi får la se vad som händer!
En dag i taget är vad som gäller i detta hushåll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback