En och en halv vecka in i vårt nya liv.

Det här med att ha en "varannan dag nöjd" bebis är intressant. Varannan natt kanske man ska säga. Ena natten helt hysterisk och ena natten sover hon som en prinsessa. Jag har tyvärr börjat känna lite "nervositet" på kvällarna inför natten, ifall den går åt pipsvängen så att säga. I natt var iallafall en väldigt bra natt, ur Juniesynvinkel! När hon äntligen sover o har det bra, ja då tog Wille o vaknade vid tre i magkramper och nån underlig bacill eller dylikt. Han sprang på toa ett par gånger, sen somnade han tack gode gud...Alltid är det nåt! Men om nu det här med varannan natt ska gälla så är kommande natt en mindre kul natt! Wille tycker att jag är expert på negativt tänkande medan jag tänker som så att jag förbereder mig på det värsta och blir i bästa fall positivt överraskad! :D

Oavsett så har man verkligen fått känna på att man lever den här dryga veckan med lillstrumpa, och att man inte alltid är så stark i psyket....Och ändå är det värt det! Och det är väl det som är viktigast. Hon är trots allt väldigt snäll tjej som gillar att äta ofta och länge, att sova själv är ingen höjdare men vi jobbar på det. Vi konstaterade häromdagen att hon faktiskt bara är en vecka och vi kanske inte kan ställa så höga krav på stackarn. Hon tar ganska lång tid på sig att somna och sover ytligt en längre stund innan hon fullt kopplar av. Hålla handen är en favorit och bli "killad" på handen är också skönt.

Idag fick hon träffa min mormor och morfar och blev bortskämd även av dom. Vi har än en gång fått så mycket grejer att jag tror vi måste flytta till nåt större snart ...;)
Tyvärr har hon redan hunnit bli förkyld, kanske inte så konstigt med tanke på att jag har varit grymt förkyld sen samma sekund hon kom ut ungefär. Så lite koksalt i näsan har vi kört idag, får se om det hjälper. Veckan börjar lida mot sitt slut och det betyder att Wille snart går tillbaks till jobbet...och jag har lite ångest för det även om jag vet att det kommer gå bra. Nybörjare är vi allihopa!

Jag vill även passa på att säga till alla vänner o bekanta att jag är kass på att höra av mig just nu av kanske uppenbara skäl men jag tänker på er! :)


Kommentarer
Postat av: malin

hej! har någon doktor sagt att hon är förkyld? har för mig det är rätt vanligt med "snuva" hos nyfödda, men det rör sig om nåt annat som är helt ofarligt, men kommer inte ihåg var det var :) njut o mys på! ;)

Postat av: saralill

Ni verkar klara detta galant! Som sagt både ni och Junie är ju nybörjare, så var snälla mot er själva också och ställ inte så höga krav!

Hon är söt som socker er lilla!

Kram

2011-11-10 @ 09:33:34
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: Emma

Malin, ingen doktor har sagt att hon är förkyld men hon nös ut tjockt snor osv så det var min egen tolkning :) svårt o veta med de små...



Tack Sara! Snart har ni också er guldklimp och mysa med! =)

2011-11-11 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback