HEJ

Det är ingen större fart på uppdateringarna härinne känner jag just nu....Men nu ska jag ge det ett försök samtidigt som jag steker pannkakor...

Helgen bjöd på besök på barnakuten i karlstad för jag tyckte att Junie rosslade lite väl mycket natten till lördag. Lungorna lät bra men doktorn hörde och märkte att hon var täppt så nu har vi införskaffat en nässug som jag hittills inte tycker gör så mycket för jag får inte ut nåt i stort sett. Det är så väldigt jobbigt att ha en sån liten skrutt som låter som hon ska få andnöd närsomhelst. Det är orättvist att vara förkyld och tät när man bara är tre veckor tycker jag! Hemma igen spenderade vi resten av lördagen hos mina föräldrar där även min bror var över helgen. Han fyllde år häromdagen så vi hade lite släktkalas och åt som vanligt en av hans galet goda och snygga tårtor. Wille jobbade kväll så Junie och jag stannade hos mamma o pappa tills han hämtade oss vid halv elva, och det var så skönt att spendera kvällen borta istället för vår egen soffa som jag är så trött på! Sen att det var hos mamma o pappa där man fick lite avlastning och blev korvstoppad med fika och god mat gjorde ju inte saken sämre. =)

Söndagen bjöd på en väldigt lugn förmiddag och när Wille åkte till jobbet gjorde vi en favorit i repris och spenderade resten av dagen hos mamma o pappa! Idag var det föräldraträff igen nu när alla fått sina bebbar, kul o se vilka det var som tittat ut. Sen fick storebror agera fotograf med sin systemkamera så vi kunde få till ett julkort på Junie, tanken var att hon skulle ha lite juliga kläder på sig men strumpbyxorna jag köpt satt som en säck såklart...
Men apropå det så har hon nu gått upp till 3600 g! Längden var ju fel som jag misstänkte från förra veckan och hon är faktiskt bara 53,5 cm, vilket kändes mera troligt.

Veckan som ligger framför oss innehåller inte så stora planer, den viktigaste och roligaste är väl att Emelie och jag ska på Breaking Dawn på onsdag! Yay! :D

Lite bilder från de senaste dagarna:


Lilla smulpaj♥



Mami o jag tog en promenad och plockade lite granris




Blir matad av pappa på sjukhuset...i pyjamas...;)


Fruktansvärt dålig bild men underbar tårta!




Farmor, mami och mini♥


storebror skrapar triss


Junie fick träffa sin tremänning som är två dar "yngre"...söta Agnes!


Liten prinsessa!




Hos morfar♥


Vi fick det finaste lapptäcket/filten av min "svägerska" som hon gjort själv, jag älskar den!
Den är till Junie såklart även om jag gärna skulle ha ett till mig själv med :)




pappamöjs som Tabitha skulle ha sagt!

Nej nu ska jag ÄTA pannkakor och hoppas kunna uppdatera lite mer än vad jag gjort kanske. Men innehållet av inläggen blir nog inte mer spännande än såhär just nu! :D

hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Anna T

Mysig helg med härliga bilder på er :) Kram

2011-11-21 @ 20:15:25
Postat av: Sara

Håller med Anna. Fina bilder, söt Junie och galet kul att ni prickade in bebisarna så tätt=)

2011-11-22 @ 09:26:55
Postat av: Linda Jansson

Så söt hon är då! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback