Ännu en sån där spännande dag

Va tråkigt det är när man är sugen på att blogga men vill inte köra ett typiskt "idag har jag jobbat, ätit och sovit-inlägg" men kommer inte på nånting annat att skriva om. Det är ju för att mitt liv inte är så exalterande att jag har några äventyr att förmedla tyvärr....

Så ni får dras med ett utdrag från min väldigt vardagliga vardag som idag råkar vara en torsdag!
Vi kan ju börja med natten till idag, då jag drömde som vanligt om bebisar och förlossningar. Jag vet att jag drömde att jag födde en flicka, och jag var störd imorse när jag vaknade för jag kunde inte dra mig till minnes hur hon såg ut förutom att hon hade stora bruna ögon. Sen helt plötsligt satt jag med en liten pojke i knät och skulle mata honom med flaska, flaskan tappade själva munstycket och ersättningen forsade ut över barnet och VIPS! Så var pojken förvandlad till bloggaren Tyra Sjöstedt! Hon var rasande för att jag hade försökt kväva henne med ersättning....

Så inleddes denna dag.

På jobbet var det som det brukar, full rulle!
Jag har även dragit på en ny spännande graviditetskrämpa, ont i händerna. Vaknar på nätterna av att händerna, mest höger värker och är svullna, sen sitter värken i till viss mån hela dagen. Pratade med barnmorskan idag om det och hon tyckte jag skulle höra av mig till arbetsterapin för att få handskar att sova med. Men jag bara ORKAR inte ta mig för nånting känner jag.....om det inte blir supermycket värre.

Efter jobbet tog jag en sväng till Emelie & Stina. Stina blir två månader idag, och det syns verkligen att hon har blivit större! Snabbt går det minsann. Lilla sötnöten.


Sen blev det bara hem och vända, och iväg till föräldragruppen, idag som ensamstående då William inte kunde komma ifrån jobbet......Det kändes ändå rätt vettigt att ha varit där.

När jag kom hem insåg Wille att vi hade bokat in att det skulle komma en försäkringsperson hit från Trygg Hansa ikväll kl.19 och babbla om en del saker. Meeen så ringer människan kvart i sju och menar på att han inte hinner komma för att de är underbemannade och hans tidigare möten dragit ut på tiden....moahaha, säkert. Då brukar man ju ringa en kvart innan och säga att det inte blir nåt...eller inte.
Men skönt ändå för varken Wille eller jag hade ork med det idag egentligen.

Imorrn är det veckans bästa dag, freitag! På jobbet ska vi gå med våra största barn till Marieberg och honungsfestivalen som pågår just nu. Jag vet egentligen inte vad det innebär men det ska bli kul att komma ifrån "dagisgården" ett tag.

Helgen är totalt oplanerad, Wille jobbar på boda på lördag så tror jag att jag ska hänga lite med mamsen o papsen, det var längesen.

Så, då har ni knappt gått miste om en minut i den här viktiga dagen i mitt liv! Hoppas ni känner er väl inkluderade! ;)

Sen hoppas jag också att ni alla Twilightfreaks har sett den nya trailern för Breaking Dawn...och har ni inte det så gör det här....och har ni redan sett den.....se den igen vet'ja!



Adios amigos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback