Torsdag: rytmikdag

Torsdagar är vår "busy" dag. Det är rytmik på morgonen och sen är vi mammor från vår föräldragrupp som har inlett en liten "tradition" med lunch hemma hos nån av oss, nu har vi varit hos alla så då börjar det om så nästa vecka blir hos Maria igen! Idag åkte vi ut till Cattis som bor ute (lååångt) i Ölme och har allt från katter, hund, hästar kor och ankor! Jag önskar ibland att jag bodde på landet det är så avslappnande! Junie är liiiite mammig när vi ses alla tycker jag, det hör väl ill att hon är trött efter rytmiken även om hon hann powernappa på vägen ut men det är lite trist kan jag tycka att hon redan helst ska vara där jag är även om jag hela tiden är i synfält! Hon är väl sin mors dotter antar jag! Rytmiken tycker hon är roligt det märks även om hon än så länge mest iakttar de andra istället för att krypa fram o ta saker ur lådan och känna på gitarren osv. Men idag var hon bra sugen! Men hon ska helst GÅ dit, inte krypa. Gå kan hon ju dock inte riktigt än. Det går bra att gå med en hand i min. Jag vet att jag tjatar om detta med sömn o blablabla men det är ju trots allt min blogg så jag fortsätter;) Jag hoppas verkligen hon är i nån slags utvecklingsfas just nu och att den passerar snabbt! Hon sover så galet oroligt, gråter i sömnen, drömmer, vaknar o är ledsen och nu när hon varit sjuk IGEN så har vi inte velat krångla med en redan ledsen och snorig bebis på nätterna så än en gång har hon fått välling nattetid. Förr kunde man vid nattning lägga henne och hon somnade oftast nästan direkt. Nu får man sitta bredvid sängen en längre stund tills hon i stort sett somnat. Sen sover hon oftast 7-8h innan hon vaknar och vill ha mat. Igår natt fick jag sitta i hennes rum en timme för hon vägrade helt plötsligt att somna om o det har inte hänt tidigare. Hon har börjat stöka runt så i sin säng, rullar runt, upp o ner ja åt alla håll innan hon kan komma till ro, typ som en hund! Det slutade med igår att hon fick somna i vår säng. Har ni somnat än?! Har ni deletat min bloggadress? Sorry men jag måste skriva av mig om detta för all denna dåliga sömn för både henne o mig gör mig till en ful person både invärtes och utvärtes och man känner sig alltid trött och seg, nästan depp! Har ni några tröstande ord?! I inatt fick hon välling halv tre, somnade om och vaknade pigg som en lärka tio i fem? ! Då var jag på bristningsgränsen. Jaja this too shall pass antar jag!? Okej nu får ni gnälla om vilken skitblogg detta är!:) Hepp!


Kommentarer
Postat av: Frida

Tycker om din blogg! Hoppas att det blir bättre med sömnen för er alla! Vi börjar ladda för snart är det dags att vakna om nätterna när lillebror är född!!

Kramar

2012-10-04 @ 18:13:27
Postat av: Anna T

Jag håller tummarna för att lilla fröken får ro och sova hela natten . Kram på er

2012-10-04 @ 20:04:47
Postat av: Sara

Skriver förstås som föregående.. Hoppas sömnen rättar till sig. Jag har tyvärr inga tips alls. Har haft väldig tur med den biten..

2012-10-04 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback