Am I dating my dad?!

Jag har en halsontsmärta som inte är av denna värld och imorrn tror jag att jag får pallra mig iväg för ett halsprov. Jag hatar halsprov. Dels för att jag än en gång lider av kräkfobi och den där lilla bomullsvadderade pinnen gärna killar lite extra långt ner i svalget, och dels för att jag oftast har halsfluss eller streptokocker när resultatet avslöjas. Varje gång jag gör ett halsprov måste jag informera sköterskan om att jag kommer slå bort hennes arm när hon ska peta mig i halsen, men att jag inte gör det med flit utan att det är en ren reflex som kommer av sig själv och att jag inte under några omständigheter ansvarar för vad armen tar sig till. Jag skulle fan hellre harkla ordentligt och spotta upp mitt halsprov...men den tekniken har inte godkänts än vad jag vet.

Det låter kanske som jag gör halsprov väldigt ofta...o ja, jag har gjort några stycken i mitt liv. När jag var 16 opererade jag bort mina halsmandlar...men inte fasen blev det nåt bättre för det. Istället för att bakterierna ska fastna på mandlarna så åker dom hela vägen ner till lungorna och gör att jag oftast vid förkyldning drar på mig luftrörskatarr eller liknande. It is just lovley.

Så den här helgen har jag spenderat mestadels på soffan, sovandes eller stirrandes på tv:n. Kära sambo kom hem i fredags med vår nya tv som vi har väntat på ett tag nu....eller JAG har väntat på att wille skulle bestämma sig för vilken han skulle ha så vi kunde slippa den där klossen till låne-tv. Så nu har han bestämt sig för att hädanefter ska vi stirra på en Pioneer 428 XD eller nåt sånt. Jättefin och ståtlig. Men det börjar verkligen kännas som om jag lever ihop med min pappa. Som är ett HiFi freak. Och nu har jag en sambo som börjar bli minst likadan och när dessa två är i samma rum får jag känslan av att vara i en HiFi butik som har stängt och låst mig inne och jag kan inte komma ut. Det är ju bara så tråkigt att diskutera tv apparater, högtalare, priser, ljud osv osv. Snälla nån, boring! Så idag frågade jag mamma om hon o jag kanske ska flytta ihop så kan wille o pappa bli sambos istället.
Det vore väl nåt.
Såhär ser iaf  monstret ut som vår värld ska kretsa runt framöver

image253

Det är nästan som om wille skulle ha fött fram tv:n själv, samma stolthet ungefär.
Men jag ska inte klaga:)
Det enda jag ska klaga på nu är min onda hals som inte vill ge med sig. Känns som om nån har stått med ett rivjärn och skinnflått mig medan dom samtidigt har bankat loss med ett basebollträ. Nåt ni känner igen?
Inte?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback