Herregud

Om jag hade fått en tia för varje gång jag har sagt herregud idag, så kunde jag ha vart lite rikare nu än vad jag egentligen är. Herregud va illa jag mår, Herregud vad yr i huvet jag är, Herregud jag fryser ihjäl, Herregud jag ska aldrig mer dricka alkohol, ja ni fattar. Idag har vart en dag av ren jävla pest, och alkohol är än en gång inte en friend of mine. Fast vi var jäkligt bra vänner igår, nästan för bra. Helgen har vart grym! Det var superkul att träffa Mia, kändes som igår vi sågs - inte flera år. Hann med en fikadejt med Petra också och samma sak där. Fredagen bedrevs på Mias jobb, mitt i city, där var det after work med öl och guitar hero som gällde, sen vandrade vi till en liten mingeltillställning på en salong, där helena befann sig, som jag för övrigt inte heller umgåtts med på flera år, tillslut hamnade vi iaf på barsidan. Blev en lugn kväll för jag var tok-trött. Igår gick vi på lite julmarknad, en sväng på stan och sen handlade vi grejer som vi tillagade hemma hos Mia. Vi tog en liten eftermiddagsvila med öl, och Mia&Klara, hur behagligt som helst. Kl 21 var det dags för Scout Niblet att inta scen på Sticky Fingers, och jag känner att ångesten inför att kolla mitt konto är stor. För är man på krogen från 21 till 03, så går det en himlans massa pengar. Tur för oss att bartendern gärna ville ge oss rabatt på drickat ;) Scout var iaf väldigt intressant, och helt okej. Vi blev kvar på Sticky hela kvällen då anna, fredrik och co slöt upp med oss, det var tipp-topp.
Men ack så bakis jag blev och idag har jag legat i horisontal läge på mias soffa och hållt in allt som försökte ta sig upp i min strupe, tror det här ären åldersgrej alltså, för jag brukar ju inte vara så bakis....men det kan också bero på att jag höll på o frysa ihjäl inne på sticky och bönade och bad bartendern om nåt varmt att dricka  - med alkohol. Så det slutade med att jag fick en varm dryck som innehöll rom. Men jag dricker väl inte rom, eller? Tydligen gör jag det. Men never again. Kanske.

Tove och jag överlevde iaf tågresan hem och nu har jag landat i soffan med en pizza, just for meeeeee! I love it.


Najt Najt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback