Placebopenicillin?

Jag börjar tro att jag ska få leva med den här halsvärken livet ut. Penicillinet hjälper inte, och jag känner att det är dags imorrn att ringa läkaren igen och klaga lite. Känner mig som stans tjatigaste människa just nu, bara gnäller o gnäller men jag lovar att när detta är över ska jag inte gnälla på nåt. Eller nån.
Hosta har jag dragit på mig också. Och det värsta är att det är typ hundra saker som jag skulle behöva få gjorda den här veckan, som t.ex handla klart mina julklappar, klippa mig, gå till fot-tanten, skriva mitt examinationsarbete. Men orka eller?!

Igår låg jag med piggelinglassar nedtryckta i halsen (jag som inte ens gillar piggelin) halv kvällen, tills jag kom på att jag hade några droppar cociliana hostmedicin kvar hemma hos mamma o pappa, så jag tog mig dit och slurpade i mig sörjan som för övrigt innehåller morfin...och någon stund senare föll jag i någotlunda behaglig sömn...
Vaknade klockan 5 imorse då jag tog mig till soffan och där blev jag sittandes med en varm vetekudde runt halsen och lite honungsvatten (som om nåt skulle hjälpa...HA! Säkert) Helhjärtat önskar jag att jag bara kunde sova typ 1 dygn för att sedan vakna som en ny person.

Va himla roligt det är att skriva sånahär oerhört underhållande inlägg, verkligen stimulerande. Men jag har ju ingen röst så det är ju inte så lätt att ringa till nån o tjata hål i huvet. Tycker jag gör ett bra jobb på det här sättet.
Nu ska jag vila. Förvånad? Det trodde jag inte heller.

image255


Kommentarer
Postat av: Emanuel

Hehe, men Emma då... Du är snart frisk ska du se - penicilin verkar inte på en dag heller ju, det är väl därför man får en 10-dagarskur antar jag...

Du blir säkert bättre snart ska du se!

Postat av: Emanuel

En veckas kur? Förut har det alltid varit såååå viktigt att man ska ta medicinen alla 10 dagarna - även fast man känner sig bra efter 7 dagar.
Haha, nej - jag har faktiskt aldrig funderat över det... Det är nog inget för mig... Jag är dessutom emot att pencilin ges mot i stort sett allt som inte är en virusinfektion - det är ett stort problem idag, bakterierna blir mer och mer resistenta mot det "bästa" skyddet vi har...

2007-12-19 @ 08:57:45
URL: http://eraptis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback