Playing Hookie

Ja, idag "skolkar" jag litegrann....eller ja, jag har känt i flera veckor att jag ska bli förkyld men det verkar aldrig komma till skott så jag tog mig en vilodag. Mycket behövligt.
Helgen var visserligen också ko-lugn men jag har bara väldigt lite ork nu för tiden. Kroppen har liksom gått i ide. Igår bakade jag och Maria pepparkakor och när Wille kom hem blev det glögg, och lite julmusik också, så trots regnet börjar nåra få julkänslor smyga sig på. Julen blir lite omvänd i år dock, vi ska vara hemma hos mamsen o papsen istället för hos kusinerna. Men det blir bara bättre för mig för det är alltid jag som får köra på julafton när vi ska ända till andra sidan skärgårn, men i år blir det gångavstånd så då kanske till o med jag kan få ett glas vin eller två.

Jag vill bara att den här veckan ska passera................så fort som möjligt. På fredag ska jag till göteborg för att hälsa på min härliga barndomskompis Mia, som jag inte har sett på säkert 2 år, det ska bli superkul. Gud ska inte få jävlas med mig så jag ska leva på dropp med Echinagard hela veckan, sådäså.
Min hy har blivit en vinterplåga också så snälla nån ge mig en hudterapeut i julklapp?! Ikväll ska jag iaf ockupera ett solarium. Jag hatar att sola solarium, men ibland måste det bara göras. Precis som att man måste äta, sova osv.
 

Mia har iaf informerat mig om att vi ska gå på konsert, med ett band som heter Colour and the kids, jag har aldrig hört dessa, men det ska bli kanon. Jag hoppas att vi kan ta en sväng på Liseberg julmarknad också, vore mys.

image238

Pratade just med mamma...det ryktas om att en ny bebis på gång i släkten....spännande. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback