Polis Polis Potatisgris.

I 6 år har jag haft körkort OCH en prickfri körning. Nån parkeringsböter hit o dit har det blivit men det räknas inte. Idag har jag joinat the badguys i trafiken. Och jag blev även polishatare i stunden. För dagen iaf, tills ilskan har lagt sig. Anna och jag åkte från Jessica i Filipstad där vi klippt håret. När vi närmar oss Storfors har jag en bil framför mig som stoppar upp trafiken när miffot kör i 70 på 90 väg. Jag väntade med att köra om, och när jag väl såg min chans så körde jag om - i 90 km/h. Kollade mig faktiskt runt innan jag gjorde omkörningen, ingen "copper" i närheten...inte för att jag gjorde nåt olagligt men det har liksom blivit en vana att hålla utkik efter polisen för jag inte har råd med böter, därav min alltid väldigt lagliga körning! (dom kallar mig snigeln..) iallafall, när jag gjort omkörningen kollar jag i backspegeln, och tro på fan att en jävla polisbil ligger i häcken på mig och efter en spännande minut eller två, sätter dom på blåljusen. APA. Sur-polisen som kom fram knäckte denna öppningsreplik: "det där var ingen vacker synJag: "neehej?" Sen kom mitt försvar: jag körde i 90 och det kom ingen mötande trafik...vad är problemet? Joda, jag hade självklart "överskridit en spärrlinje". Ät Mig! Ärligt talat, när ni kör om ute på vägarna, hur ofta konstaterar ni att "nej gud där är en spärrlinje det går ju inte"..? Jag gör det aldrig. Är det nåt jag inte tänkt på sen jag fick mitt körkort så är det nog det. Japp, jag får skylla mig själv, men tro mig, hädanefter kommer jag ha stenkoll på varenda jävla spärrlinje i Sverige. Sur-polisen kan även förvänta sig en hat insändare i Kristinehamnsposten framöver från undertecknad, man ska väl vara något människovänlig när man dagarna i ända arbetar med andra människor? Men han är en typisk person som alltid vaknar på fel sida. Inte ett leende, inte en tendens till att vara en "tjänsteman". Nej sur-polisen, jag bojkottar dig!!
Jag är så besviken för jag har verkligen ansträngt mig för att köra så jävla bra jämt och låter man hjärnan gå på tomvarv  en sekund så kostar det dig 1500 spänn. Ja, femtonhundrakronor.
Tur att håret blev bra iaf för den summan. . . . . . . .

I Just love my life sometimes.
image74

Kommentarer
Postat av: emelie

muffinsen blev goda men de gick knappt o få ur formen liksom som en hel muffin om du fattar..men aja..
idag är den värsta dag jag varit me om när de gäller rastlöshet..o jag kan ju gå ut o gå oså men inte ens de tar jag mig för!

Postat av: Hanna

oh Emma!!!faaan!vet hur forsiktigt du kor,det var faktiskt bade orattvist och onodigt dyrt!!!hate the pigs!!! det va iallafall jatte kul att ses pa midsommar,hoppas det blir snart igen!!och jo,jag tror fan att vi vann musik tavlingen!!! halsa wille!stor kram

2007-07-04 @ 11:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback