-Emma.......skriv en bok!

Det blev inte en sån hemsk dag som jag trodde imorse, ofta är det ju så att är man på kasst humör så försvinner det ju ganska snabbt när man kommer till jobbet (om man trivs där vill säga!) och det gjorde det för min del. Var en helt lugn dag, bakade lite tekakor med katarina, och spelade lite memory med sara, käka lite lunch och sen var arbetsdagen helt plötsligt slut. Hem o antasta wille, baka scones och nu sitter jag här och gottar mig i soffan :) Ringde Maria förut o sa att jag skulle hämta upp henne halv tolv på måndag, hon är så söt och sa att "jag ser jättemycket fram emot måndag emma", rara människa.
Midsommar har kommit upp på kartan, och jag tycker personligen att det är en överskattad dag........men man ska ju alltid göra nåt......men än sålänge inga fasta planer. Jag ska nog iaf åka o hämta brorsan på onsdag, feg som jag är vill jag inte köra in i Stockholm city så han får åka ut till väsby o möta mig där o guida mig in till vasastan ;) Chickenshit.


Jag har än en gång lite framtidsångest. Såklart. Det kan man väl aldrig få vara utan? Wille o jag har iaf bestämt att säga upp lägenheten innan sista juni, för nu vill vi flytta. Igen. Denna gång förhoppningsvis till nån annan stad, wherever would be great! Jag är nåt så kopiöst trött på allt o alla i den här stan.  Hoppas jag kommer in på högskolan i nån trevlig stad.......ja jag hoppas ju iofs att jag kommer in överhuvudtaget. Även om det skulle vara örebro så kan jag fan tänka mig o flytta dit med. Dock är inte örebro en av mina topp tio städer. Jag är inne i en såndär period där jag vill att allt ska ske på en o samma gång. Utbildning, jobb, resa, hus, barn ...ja fan o hans mormor! Men jag inser att det kan väl egentligen bara ske en sak i taget. Om det ska vara nån ordning. Men gud va trist och vara så schemalagd i livet. Jag tror jag ska göra allt på en o samma gång. Emma-Trots-Fagerman.
Livet är ju bara för konstigt egentligen. Jag får inget grepp om det!!!!! Och jag gissar på att man aldrig får det?! Det finns ju liksom bara runtomkring en hela tiden o det känns som man slösar så mycket tid på ingenting! Eller mycket tid på att gnälla att livet är så kort o man har bara ett....o blablablabla.........ändå gör man ytterst lite för att reach the top så att säga. Trött på mig själv blir jag. Man kan ju bli allvarligt störd ju mer man tänker på sånt här. Så! Nu tänker vi inte mer på det.


Märks det att jag inte har mycket för mig just nu? Joda. Minsann                          .
image67

En sak vet jag iallafall. Jag är trött på mycket saker runtomkring. Ändå är jag feg som vanligt och låter saker o ting bara vara. Som om livet skulle komma tillbaka o äta mig till lunch om jag gjorde en drastisk förändring. Vad nu det skulle vara? Livet är en farlig prick.

When I offer you survival,
You say it's hard enough to live,
Don't tell me that it's over,
Stand up
Poor and tired,
But more than this



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja du Emma,jag ar ju sjalv profs pa sanna tankar:livet ar kort,bla bla bla.Men som du sager det ar ju inte direkt sa att man gor nat at det! Frustrerande.Men jag tror att man maste lara sig att uppskatta saker som dom ar.Och sa vill man verkligen nat annat ska man kasta sig in i det och chansa.Men radd ar man ju alltid.Lar man sig att verkligen ta en dag i taget tror jag det blir lattare.Om man kan undvika pressen pa att:innan aret ar slut da har jag gjort det och det och det;lr innan jag fyller 30 da har jag sa manga barn och tjanar sa mycket.Det ar ju bara du som lever ditt liv och det ar bara du som kan veta vad du verkligen vill.Listen to your heart som Roxette sa en gang i tiden,hehe!!!Jag kommer hem pa tisdag kvall iallafall,och om du inte har nagra planer for midsommar sa hander det sakert nat i krillehôla!
Puss pa dig snygging


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback