Aldrig Nånsin

Jag läste just på aftonbladet om djurplågeriet i Kina, där t.ex en björn i klänning får dra en bil, eller tigrar som får äta levande kor, för att underhålla turisterna. Jag läste bara rubriken för mitt hjärta stannar av smärta när jag läser om sånt där. Jag fattar inte vad det är för jävla land och vad det är för jävla idioter till turister som tycker att det är okej?! Jag kommer aldrig någonsin åka till Kina eller nåt annat land där dom inte inser djurens värde. I såna här lägen skulle jag vilja ha superkrafter och åka dit o utsätta djurplågarna för samma jävla "underhållning". Det är så man blir främlingsfientlig för stunden. Hata Hata Hata.
Mina bebisar har det så otroligt bra om man jämför med mycket i djurvärlden, trots att många tycker synd om katter som får vara inne, dom har balkongen som dom kan va på och det gillar dom. Usch det är så man kan grina.
Vill inte sitta o tänka på det här alls nu men det är tamejfan omöjligt,och man kan inte blunda för det heller.
Gå nu o pussa era små kärlekar med päls...eller utan päls för all del.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag läste lite innan jag skulle flytta hit med mina missar - ifall att någon skulle kommentera att jag skulle dela en 34 kvm:s etta med två katter. Det finns inga jättedirektiv tydligen förutom att varje katt ska ha 1 kvm var att förfoga över och totalt sett får det minst vara 5 kvm (såvida det inte fä fler än 5 katter dådå)
1 kvm?! Det låter hemskt lite... I övrigt var det mest att dom skulle ha möjlihget att klättra och kloa och gärna kunna ligga högt och spana.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback