Storstad vs Småstad

Framtiden är väldigt oviss just nu måste jag säga. När det gäller stad att bo i. Jag kan aldrig bestämma mig om jag är en storstadsmänniska eller småstadsmänniska. Jag brukar tänka som så att fördelarna med att bo i en småstad som t.ex Kga eller Khamn är att man kan bo billigare, du kan t.ex köpa ett stort fint hus för samma summa som du får 10 kvm lägenhet i en storstad, vilket gör att man samtidigt kan spara pengar så man kan resa, du kan åka och ha små mysiga weekends i storstäderna istället för bor man i en jämt blir man ju lite hemmablind kanske...men samtidigt så är det ju verkligen dötrist att bo som man gör nu. Det känns som allt står still. Så jag funderar på vart jag skulle vilja bo, om jag inte bodde här. I Stockholm har jag ju storebror, kusinerna och vem vet om kanske anna & fredrik hamnar där om hon kommer in på polishögskolan. Göteborg, där bor petra och andra gamla kompisar plus att mamma och pappas bästa kompisar bor där så dom är ju där med jämna mellanrum. Malmö gillar jag också mycket för där har jag o wille spenderat mycket tid tillsammans och hans släktingar bor där....men idag när jag satt o kollade igenom vad jag sökt till högskolan kom jag underfund med att Linköping verkar va en trevlig stad. Inte så stort kanske, men jag börjar verkligen känna mig kvävd i den här stan så bara det är något större är jag nöjd. Får se vart man hamnar till hösten. Just nu har jag inget större sug på att bo kvar här alls. Men fasen va jobbigt det är att flytta!
 image14

Kommentarer
Postat av: Hanna

Halloj snygging!!Nu har jag uppdaterat mig lite vad det galler ditt liv!!Kul att lasa.Flytt pa gang alltsa? Spannande!!!Ska ju ocksa flytta till hoste,valdigt pirrigt,men dublin ar sakert ku,inte sa bra klimat antagligen,men pubbarna lar va bra ;).Kommer hem over midsommar,wu have to hook up!!!!saknar ocksa alla vanner som bor sa langt bort,det suger!!men desto roligare nar man val ses!!!stor kram pa dig!!!

2007-05-07 @ 18:52:00
Postat av: Hanna

Halloj snygging!!Nu har jag uppdaterat mig lite vad det galler ditt liv!!Kul att lasa.Flytt pa gang alltsa? Spannande!!!Ska ju ocksa flytta till hoste,valdigt pirrigt,men dublin ar sakert ku,inte sa bra klimat antagligen,men pubbarna lar va bra ;).Kommer hem over midsommar,wu have to hook up!!!!saknar ocksa alla vanner som bor sa langt bort,det suger!!men desto roligare nar man val ses!!!stor kram pa dig!!!

2007-05-07 @ 18:52:46
Postat av: Hanna

nu blev det 2 kommentarer for mig med,ar val lika trog som Anna!Haha

2007-05-07 @ 18:53:26
Postat av: Elin

Undrar om vi är unika eller om alla resonerar som så när det gäller varför man ska bo i den mindre staden? Linköping har jag ingen erfarenhet av men Norrköping är en rätt fin stad, men ganska vansinnig ändå. Lkpg bor det väl ännu fler studenter i än nrkp tror jag....

vad ska du plugga isf?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback