Morning has broken

Den bästa stunden på dagen är när jag sätter mig på bussen på morgonen, och sätter på i-poden och bara halvsover ända fram till universitetet. Många tycker att pendla är ett helvetiskt påhitt men inte jag inte. Tycker det är skönt att ha dom där 40 minuterna för att vakna till (eller somna till) och peppa lite inför dagen. Vi är 3 tjejer från klassen som möts varje morgon, vi pratar litegrann innan bussen kommer och sen sätter jag mig bredvid sofie som är så snäll att hon håller en plats till mig ända från karlskoga ;) och när vi väl är på bussen säger vi "hejdå vi ses i karlstad" och så pluggar alla in i-poden och så sover vi lite. Det är så gött :)

Fotboll på tv nu och Sverige har redan gjort mål efter 2 min. Yippe-kay-ey. Men fotbollsintresset är inte lika stort som det är hos han som ligger framför mig i soffan o skriker. Det är nåt jag aldrig har förstått mig på, det här skrikandet. Alla killar gör det. (ja säkert anna med..men i såna här lägen blir du ju en av grabbarna) Oavsett om dom är fotbollsintresserade eller inte. Mål=skrika. Det är ju inte så att det hjälper...och det är ju inte så att fotbollslaget hör dig heller. Därav sitter jag nu med hörlurar och lite gammal hederlig David Gray.
Fotboll på en onsdag betyder också att det inte visas nån Grey's anatomy hemma hos oss, vilket är lite trist. Veckans tårattack får vänta till en annan dag. Spelar ju ingen roll om det är lyckligt eller olyckligt jag grinar varje vecka till detta underbart amerikaniserade program.

Och apropå Amerika. Jag funderar på att spara ihop pengar så man kan fira jul i USA nästa år, moster och morbror har frågat så många gånger, och jag vill ju så gärna. Men samtidigt har jag så svårt för att lämna mamsen o papsen på jul! Möjligtvis om jag drogar dom kanske dom hakar på....men mamma är ju något flygrädd och pappa tycker egentligen att USA är överskattat, släkt eller ingen släkt.
I do not agree. Jag längtar efter min morbror allt för ofta. Självklart resten av släkten också...!
I helgen var vi ju på bröllop och det var en dokumentärfilmare där, som av nån anledning har följt min kusins nyblivna fru sen hon var 4 år, filmat alla hennes stora händelser i livet, ups and downs osv...det ska komma på SVT näst-nästa år tror jag...men iaf, han var så lik min morbror. Tänka sig om USA kunde komma lite närmre Sverige nån gång. Men det lär väl inte hända ikväll iaf.

Min tå gör jätteont, så en rad kan jag väl få skriva om det så jag kan tycka lite synd om mig själv. Tå-tanten drog bort en bit av min nagel som växt in i tån och fastnat...jag grina. Nästan iaf. Så nu är den ett litet paket.
Det var bara en liten parantes.

Slutar tidigt imorrn, ska hem, träna o sen ska jag faktiskt ta tag i en STORstädning. Kul va? Det behövs..på fredag ska vi till Värmlands museum och gestalta nåt...sen slutar vi tolv. På fredagkväll är det tjejkväll hos...ja kan det bli hos Brunassos? Det var meningen att det skulle vara hos helen, men nu tyckte jag att tove mumla nåt om att Martina ville bjuda på mat? Ja om hon inte har startat catering så tar jag för givet att det blir på Åskvinden 11. För övrigt har jag inte planerat in nånting och det känns skönt. Förhoppningsvis en dejt med Fröken Svensson lördag eller söndag. Skulle behöva klippa mina toppar så jag undrar jag om Jessica kanske har tid på söndag...det tåls att kollas upp.

Blir ett jävla brev det här. Men har man skriv-hysteri en stund måste man ju passa på.
Ja just de. Jag och Helen var på äventyr igår. Efter att helen "råkade" göra Kejsarn till en utekatt (ja han e ju det sen tidigare då men har vart innekatt ett tag) iaf så hade han ju såklart ingen större lust att komma in igen, vilket var okej. Men helen kunde ju inte gärna sitta ute på balkongen hela natten för att hålla koll, så vi var tvungna att införskaffa en såndär planka så han kunde ta sig upp på balkongen själv när han hade lekt klart med grannkatterna. Plankor hittar man ju tydligen inte så lätt på kvällen, så vi kom på snilleblixtidén att vi skulle gå upp i Tallundsskogen o sno en stock från alla barns favoritkoja som är där. Kolsvart i skogen som det var så lyckades vi ändå få med oss en fyra meter lång stock med kvistar och grejer på som passade alldeles utmärkt som planka. Kejsarn invigde denna senare på kvällen. Som han aldrig gjort annat. Katter e roliga.

Kan man skriva mer om ingenting egentligen? Jag borde egentligen läsa "Du har huvudrollen i ditt liv" till vår dramalektion. Men ORKAAAAAAA. Jag är faktiskt en väldigt seriös student. Uj ja.
Godnatt på er.people.
              ♥

Kommentarer
Postat av: hanna

tyckr ocksa att det ar jatte harlligt med min busresa pa morronen. blir nastan lite sur nar man ar framme och maste ga anda till skolan i kylan/regnet.
kul att du laser min blogg fortfarande och att du kanner igen dig i det jag skriver.vi far ta ett deep talk nar jag ar hemma,vore kul att veta hur du har det lite mer "ingaende" you know!!
hoppas skolan gar fint,ska bli sa himla skoj att traffa er goa tjejer snart!saknar er!!
stor kram

Postat av: Emanuel

Hehe, japp jag snyltade lite igår!=D
Japp, jag bor i Stockholm och jobbar på B2... men ska snart flytta och plugga!

Hur går det för dig i plugget då?

2007-11-22 @ 19:27:34
URL: http://eraptis.blogg.se
Postat av: Emanuel

Hehehe, fyyyyy på dig Emma!
Du kan väll tända lite levande ljus istället, mysigt på höstkanten ju! =)

Jag ska flytta hit först och plugga Juridisk översiktskurs i Örebro samt ngr kurser på komvux.
Sedan ska jag plugga affärsjuridik med internationell inriktining till hösten - förmodligen i Jönköping!

Utgång i helgen?

2007-11-23 @ 18:34:26
URL: http://eraptis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback