(Snart) Jul i vårt hus!

Att vi svenskar inte har något bättre att prata om än vädret är ju inget nytt, men allvarligt talat - gud va kallt det var idag!
Och då kanske det bara har varit 2 minus...jag är bara inte gjord för det här landets temperaturer. För er som inte visste det så är det måndag idag. Igen. Helgen var nästan obehagligt lugn, men oh så nice. Invigde fredagskvällen med tjejmys: fajitas, skräckis och rödvin. Det var väldans lyckat. I lördags fick jag äntligen sova ut, vaknade halv elva vilket är rekord för mig nuförtiden. Men när jag väl gick upp och insåg att jag var tröttare än tröttast så tog jag beslutet att hoppa över fikan på stan och loppis, och föll i soffan där jag satt en stor del av dagen, men lucky me så kom tove och martina med galet goda chokladkladdmuffins som vi ganska snabbt sliskade i oss. Tove blev kvar hela eftermiddagen och även hälen dök in en kortis. Det var så j*vla gött och bara få vara still! Men inte helt oväntat fick jag ett lätt rastlösanfall senare på kvällen så jag gick hem till mamma o pappa och hade gymnastik i köket, tillslut blev jag nästintill ombedd att gå för att dom båda inte skulle få spader på mig. Räddaren i nöden blev Wille, sushi och nya komedin "Chuck & Larry"
.
image234

Min kära vän Helen har i år glädjen att inneha en egen lägenhet, och i samband med detta så har hon även dragits ned i "julpyntsträsket", eller egentligen är det jag som är något minimalistisk när det kommer till pynt och krimskrams. Det går i arv har helen talat om för mig. Och det stämmer nog. :) Så igår bjöd helen in till firande av "söndagen-före-första-advent"....det var glögg, russin, mandlar och pepparkakor på högsta nivå. För att främja denna julgalenskap så bakade jag en mjuk pepparkaka och tog med och det är fasen en god sak att äta. Vi provade också Polly - Xmas edition...det var intressant, choklad med glögg, saffran, kanel, vanlij och knäck och marsipan smak var en upplevelse. Minst sagt.

Idag har jag köpt min första julklapp, till min söta lilla pappa. Blir en nästintill obefintlig julklappsutdelning igår med tanke på studentplånboken. Jippi Jippi Jippi.
image235


För övrigt idag så har vi gestaltat kapitel 41 ur Jonas Gardells "ett ufo gör entré"...i dans. Tro det eller ej. Men det var ganska kul när jag tänker efter. Sedan gjorde vi klart våra gipsmasker som vi ska ha i våran "ljus & mörker" saga onsdag/torsdag. Känns som jag har joinat nån slags galenskaparna. På universitetsnivå dåra.
Imorrn blir det till att ha röstverkstad.
Herregud.
image236


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback