Dagens Action

Idag har vart en chockartad dag. Jag och Wille kom från Maxi och parkerade just utanför vårt hus, så av nån anledning så satt vi kvar i bilen en stund, och under tiden vi sitter där smäller det som aldrig förr och jag tittar ut mot vägen och ser en tjej flyga 10 meter upp i luften och landar mitt på asfalten, hon och en kille hade kommit på en EU moppe och dom hade tydligen kört om massa bilar på fel sida och sen körde dom på fel sida av en refug och då kom en bil som skulle svänga och moppen körde rakt in i motorhuven och dom båda slungades iväg. Killen lyckades klara sig bättre och började lyfta i tjejen men vi alla runtomkring började skrika att han inte skulle röra henne eftersom hon kunde ha brutit nacken (ja jag ser på cityakuten;)) han var nog lite chockad för då börja han ta av sig skorna o greja men han visserligen en trasig tå såg jag..efter en stund kom iaf 3 ambulanser och den stackars tjejen skrek och grät..och kära wille som var först på plats hade lagt hans tröja över henne och samtidigt lagt i från sig min nyckelknippa bredvid, det jobbiga var att ambulanspersonalen trodde det var tjejens nycklar...så mina nycklar har åkt ambulans till karlstad idag. Dock har jag fått tillbaka dom nu. Efter en stund gick vi men kikade lite från balkongen...Det var himla otäckt och se på hela spektaklet...det händer inte varje dag om vi säger så! Men nästa gång killen åker moppe kan han ju anpassa sig efter reglerna...och köra på rätt sida.

image205
image206
Fint nät va? ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken gentleman och handlingsredig karl du har! En eloge på det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback