A trip down memory lane

Igår gick jag upp på vinden och hämtade ner en flyttkartong full med gamla kort. Det var mycket roligt att se och massvis med töntiga kläder och nördiga frisyrer und so weiter...i denna kartong hittade jag också gamla FRIDA tidningar som jag hade varit med och medverkat i när jag hade praktik där 2002....herregud, bland annat ett reportage med Kaj-Martin (!) från Temptation Island, kommer ni ihåg han?! Jag o han skulle låtsas vara ett par och se sådär finurliga ut som man gör i töntreportage. Ett annat reportage var om sex och preventivmedel och det kommer jag ihåg var lagomt pinsamt när mamma o pappa skulle läsa. Jag upptäckte till och med att jag har gjort en intervju med Jennifer Paige (ni vet som gjorde hitlåten "Crush"..o sen har man inte hört så himla mycket mer..i sverige iaf) det hade jag glömt bort. Ytterligare en sak jag hittade i kartongen var en gammal kalender från 2001/2002 och det var lite kul o läsa hur "svårt" det var att vara 20 år, MY GOD! Det var mycket kärlekskrig och tankar om det och ena dagen träffade man han, och andra dan blev man ihop med den andra. Det var inte lätt när man var liten, dum, naiv och bara allmänt tjatig.
Jag insåg ju förstås efter jag hade gått upp med kartongen på vinden igen att jag skulle ha tagit lite kort på korten (en scanner kanske?!) och lagt ut nåra men det kom jag ju på försent som sagt. Ett tog jag dock :)
   känner ni igen er smulor? ;) Så små ni ser ut.

Snart kommer halva studiegruppen hit och vi ska göra ett kort besök på Herrgårdens förskola sen är jag ledig igen :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja!!Jag tror till och med jag vet nar dte dar kortet togs!!Pa min fodelsedag, 19 kanske? Kommer ihag att jag och Tove rakade ha kopt samma topppa metro haha, gud va kul. Ja javlar vad len i hyn man va hehe. Kul Emma, sant dar brukar jag ocksa sysselsatta mig med, kanske skulle fa alla mna kartonger nerskickade hit sa smaningom.

Puss pa dig!!!

2008-12-09 @ 12:01:28
Postat av: helen

nej men va små och söta!

2008-12-09 @ 12:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback