Dan för dopparedan!

En liten update i allt julbestyr!
Helgen har varit toppen! Trivs väldigt bra nere i skåne och Ystad var en superfin stad. Både jag o wille planerar en flytt ;) Det enda negativa är att det blåser storm tamejfan dygnet runt. Det finns inget väder jag avskyr så mycket som blåååst.
Vi har shoppat en hel del (för vilka pengar vet jag inte?!) men vi konstaterade att det var vi värda då vi kommer att snåla och spara hela våren. Vi käkade på Joel & Adeles nyöppnade sushirestaurang N3, det var hur gott som helst! Får visa bilder senare.

Sen blev det lite vinpauser i shoppandet (shoppandet blev konstigt nog inte roligare bara mer förvirrat!) och lite drinkar på lördagskvällen. Igår besökte vi Olof Viktors där brorsan jobbar och det var väldigt mysigt, gamla "skånehus" som jag kallar dom men det kanske är mer danska hus än skånska..?! Jaja iaf så åt jag en väldigt god citronmarängpaj! Och så köpte vi lite annat smått o gott! Hemfärden var som att åka med två fjortisar, en som körde och en som satt i baksätet och gapa. Tur att jag var den vuxna sofistikerade! ;)

Idag har jag hittills hunnit med att göra morotskaka, saffransskorpor och tvättat! Nu återstår bara janssons och skinka. Men jag fick en illamåendeattack så jag var tvungen att sätta mig ner. Vore det inte otroligt härligt med en liten släng av vinterkräksjukan såhär dagen innan jul så säg? Det är verkligen min största mardröm nånsin! Jag blir döende bara jag tänker på det. Folk som har haft har beskrivit det som en nära döden upplevelse...........whaat?! Nejnejnej om jag skulle få det så skulle jag nog allvarligt talat fundera på att ta turen upp till pärleporten tidigare än väntat! Är man kräkfobier så är man. Har iaf tvättmani på händerna just nu...kan ses aningen tvångsmässigt kanske.

Imorrn är det julafton och det ska bli supermysigt. Längtar till den bästa stunden på dagen och det är frukost hos mamma o pappa. Nu behöver vi bara lite vitt på marken så är allt fixat!
Har även inhandlat juldagsoutfit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback