Allvarets Allvar

Imorrn är det måndag. Och måndag innebär för mig nån form av skolstart. Visserligen går vi bara en dag denna vecka, sen tror jag inte vi börjar nästa kurs förrns 21 januari...ett seminarie ska vi ha däremellan. Men känner jag mig själv rätt så har jag totalt missuppfattat hela skiten och det är säkert massa lektioner.
Men iallafall. Måndag innebär inte bara skolstart. Det innebär ett nytt liv. Som alla andra planerat så har även jag planerat att börja mitt "nya" liv imorrn. Känner att jag har glidit runt bra länge nu och nu får det tamejfan vara nog. Så fram med frukten, salladerna och kyckling och fisk - hälsan ska prioriteras. Så varje dag ska det ju såklart motioneras, jag måste ta tag i gymmet igen, för nu var det ett tag sen. Promenader är också välkommet. Jag måste utöver detta ta tag i min onda tåjävel som aldrig slutar göra ont, så nu måste jag orka ta tag i telefonluren och be att få prata med självaste tå-guden! Någon ska ställas ansvarig för denna smärta. Det är svårt att ta promenader och träna när man ska klämma in tån i skor, men det är bara att bita ihop.
Wille ska även han ta tag i sitt liv och börja med fotbollen igen - jag hurrar för fulla muggar. Så från och med imorgon är det allvar i leken.
En dag i veckan har jag tänkt att man får slarva lite och käka sånt som är mindre intressant för lever och tarmar, det kommer säkerligen bli kämpigt men nu ska självdisciplinen få ta sig i kragen.

På onsdag kommer bruttorna från klassen hit för filmkväll, och först tänkte jag: "ja då blire pizza" men Hell no! Nu har jag tänkt om och det blir fruktsallad. Tror nog att övriga gänget kan tycka att mina planer är helt okej, inte bara jag som börjar nytt liv :) Tallriksmodellen kan vara nåt tror jag.

image271

Förresten, häromnatten hade jag en väldigt mystisk dröm. Kommer ni ihåg dom här figurerna? image272
Det är väl bara gamla jag som gör det kanske. Det är dom gamla ICA reklam"modellerna"..
Dom var iaf med i min dröm och levde som vanligt folk fast dom var fortfarande tecknade.
Drömanalys någon? Kanske ska sluta handla så mycket på ICA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback