Morronmöte

När jag ska med åttabussen till karlstad så råkar jag ofta möta emelie, som är på väg till jobbet. Vi går exakt samma väg men åt motsatta håll. Imorse möttes vi halvvägs och konversationen gick ungefär såhär:

Jag: Hej. Fy fan va trött jag är. Känns som inte som jag har sovit nåt inatt.
Emelie: Det känns som jag har sovit en timme på hela natten.
Jag: Min telefon ringde klockan två inatt med ett nummer jag inte känner till. Jag fick nästan hjärtinfarkt.
Emelie: Jag vakna vid två och var såååå kissnödig och ville inte gå upp för jag trodde klockan var fem.
Jag: Jamen vi hörs sen.
Emelie: Ja det gör vi.

Härliga underbara trötta konversation! Normalt sett pratar vi om roligare saker men imorse tror jag vi tog rekord. Samtalet pågick ca 1½ minut. Sen gick vi vidare åt varsitt håll.

Första dagen på mitt nya liv har gått bra. So far so good. En dag är väl ingen match. Vänta ett par dagar o se hur sugen jag är då på saker o ting. . .
5 frukter om dagen, 2 more to go. Och klockan är bara 14.17. Kan bli tio frukter innan dagen är slut.
Lunchen fick iaf bestå av kycklingfilé i ugn, marinerad i bland annat färskpressad apelsin, sen blev det lite ris till och färska champinjoner och purjolök. Man tager vad man haver.

Nu måste jag ta mig till biblan för att betala av min skuld på några kronor.
Skitväder by the way.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback