Skolfeber

Ny kursstart idag, "Natur och Hållbar utveckling"........inte min starka sida med atomer och jordens mitt, svarta hål och laborationer osv...men lite kul ska det bli. Mest för att Mia och Fredrik och myself än en gång hamnat i samma klass, och än bättre: i samma studiegrupp igen! Eliten är samlad. Vi saknar några medlemmar såklart, men man kan inte få allt. Det ska bli intressant att ha kurslitteratur på engelska, speciellt när till och med lärarna erkänner att det är krångligt.

Iallafall. I lördags var det utgång i Kstad och det var hur kul som helst. Jag hade en heldag med Mia, lite shopping och sen fixade "tårtan" middag och grejer, theo stod för underhållningen och det är inte svårt när man är 2½ år :)
Sen fixade vi iordning oss hos Mias syster Esther och Emma M kom och vi drog vidare till förfest, som var kanonkul.
Sen blev det varken blue moon eller arena utan vi landade på nöjes, vilket jag tycker är ett lite knepigt ställe, känns lite som man går på ett nöjesfält. Men det var också superskoj.
Baksmällan drabbade vissa hårdare än andra men när vi väl vaknat till bakade Esther scones och sen var man på fötter igen!

Imorrn ska jag till doktorn för ungefär 2385:e gången för min tå. Det är löjligt hur mycket smärta en ynka stortå kan ge.
Som det känns nu kan det bli en omgång pencillin och sen får vi se....en till operation känns inte aktuellt från min sida.

Jag saknar er alla mina vänner som jag inte ser så ofta...ibland är korta avstånd väldigt långa! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback