Bojkott

Vi har bestämt oss för att bojkotta Midsommarfirandet i år och det känns hur skönt som helst. Vi har just vart och inhandlat en massa olika godsaker som glass och jordgubbar, sill i olika former och smaker, melon, och jag ska göra en paj med chevréost och soltorkade tomater, sallad ja blablabla...vi har lånat en massa filmer av en arbetskompis till W så vi ska bara dra ner persiennerna,stänga av telefonerna och bara vara! Jag är som ett övergött känslomonster idag och har just gråtit en skvätt över en stackars måsunge som trillat ur sitt bo utanför mamma o pappa, som gick och pep och pep helt hjälplöst, regnet öste ner och mamma mås satt uppe på en gungställning och vaktade...då kläcker min omtänksamma pappa att "ja det fanns en måsunge till igår men den såg jag död förut så den här har nog inte mer än ett par timmar kvar". Tack för det sa jag och satt mig i bilen och grät en skvätt. Sprang upp för alla 5 trappor och slängde mig på mina katter för att söka tröst och intala mig själv att lilla måsbebis har det bättre i måshimlen. Jag klarar inte av när djur lider. Inte lätt att stötta ett vrak som jag en dag som denna men stackars wille gör så gott han kan, just nu gör han en potatissallad till kvällen och jag sitter här...men jag ska återgå till min hemmagjorda guacamole som var väldigt god och joina mannen i köket.

Have a nice night people.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha söt du är! Jag tror du och jag kan ta varann i hand när det gäller djur :)Snart kommer tobi hem..grillning då? Ha en bra midsommar med massa film mys ni! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback