It's times like these you learn to live again

Onsdag idag och bejbi har varit ifrån mig i 4 dagar, segt att det är typ 8 dagar kvar innan han kommer hem igen. Men han ringde idag och han har shoppat massor, det jag vet som är till mig är so far två par converse :) Själv hade han sytt upp en kostym, 5 par shorts, 3 skjortor och ett par brallor för bara tusen spänn. Jag är inte förvånad, min sambo shoppar bättre än mig och det har han nog alltid gjort. Tur att man får ta del av det ibland ;D

Idag har jag varit i Kedjeåsen där Marias pappa bor. Jag är kontaktperson åt Maria och vi ses en gång i veckan, och denna gång var vi i kedjeåsen i deras underbara hus, det är så fint! Det ligger ungefär tusen hästhagar runt omkring så vi var och pratade lite med hästarna och Marias 3 åriga lillasyster följde med så det blev även ett par astrid lindgren sånger på vägen.



Efter ett par timmar där så svängde jag förbi mamsen och papsen. Pappa fyller år idag så jag grattade litegranna. Jag kan även meddela er djurvänner att lilla måsbebis fortfarande är i livet. Det är lika smärtsamt varje gång att gå förbi där och höra: piip-piip.......och mamma mås cirkulerar runt huvudet på en. Men ja än så länge lever han det är väl en positiv sak antar jag.
Efter allt mås-spanande begav jag mig på en kvällspromenad och sen efter sitt pass på Maxi dök Tove upp och fick sig lite kvällsmat. Jag har ju som bekant startat fritidsgård här sen jag blev "ensamstående"..igår gjorde jag ett lass pannkakor som tove, helen och martina och jag själv såklart smaskade på.

Men imorrn har jag sagt till tove att fritidsgården får flytta hem till henne över dan jag är trött på min lägenhet! Heldag imorrn, promenad kl 10...runt östervik är målet. Till och med Mia kommer in och joinar oss! Så om nån mer är sugen så vet ni vart vi befinner oss ;)

På lördag är det anna&emma dag, det var tusen år sen så det ser jag fram emot. Det går alldeles för länge mellan gångerna. William mys får jag med på köpet!
Nu ska jag nog gå och lägga mig tror jag...och lyssna på när katterna leker hela havet stormar.

It's times like these you learn to live again
It's times like these you give and give again
It's times like these you learn to love again
It's times like these time and time again

Lyssnade på FF idag...it's a trip down memory lane. A very good trip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback