Dagens goda gärning!

Nu har jag tillbringat förmiddagen på Djurhemmet. Vi har rensat lådor, matat med torsk och torrfoder, diskat rent skålar och kelat. Det finns så mycket katter där nu och egentligen inga lediga platser, men man kan ju inte säga nej om det kommer en katt som inte har ett hem?! Igår hade det kommit in en liten kattunge som hade följt några tjejer från stan, så nu sitter den i karantän på Djurhemmet, så liten o söt.
Jag tog kort på några av katterna men de flesta var ute så dom får jag fota nästa gång.

Är det nån som vill ta hem oss, vi tycker det är lite otäckt här..

Jag löper just nu som ni kanske ser...! Men jag är väääldigt kelen oavsett.

Jag heter Nora och är väldigt kelen, jag kommer från Örebro. Superfin, mörkgrå liten rulta :)

Den här rädda lilla sötnosen heter Lisa, hon behöver massa kärlek.

Vet inte namnet på denne, men kelig var jag men tycker kanske inte att livet på hemmet är det bästa.

Ta med mig hem, mjaau..

Jag är en stor hankatt som heter Smirre, när jag hittades hade mitt halsband vuxit fast i huden på mig så jag har varit jättesjuk men nu är jag bra och vill gärna få ett permanent boende med massa kel.

Så innan ni festar järnet tonight och går in i dimman så kan ni ta en titt på dessa...vore det inte mysigt att ha nån att gosa med när baksmällan knackar på...som inte har två ben och sticker efter nattens bravader?
 


Nu ska jag ladda inför storebrors 30 års kalas/fest!
O pussa lite extra på mina små hårtussar.


Kommentarer
Postat av: helen

Smirre ser ut att vara en fantastisk katt! :)

2008-11-18 @ 12:35:58
Postat av: Emma

Han hälsar att han är väldigt sugen på att bli en skärgårdskatt. Helst i gbg. Känner du nån? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback