En hypokondrikers paradis.

Här är nåt för alla som tycker att jag är hypokondriker att bita i : (det finns en del. jag vet inte alls varför ni anser detta..;)

Periodvis har jag känt av konstigheter i mitt högra ben. Det liksom kryper, suger och känns obehagligt. Det gör inte ont, men det är väldigt irriterande. Det resulterar i att man inte kan sitta still med benet för inget känns avslappnande eller bekvämt. Oftast känner jag av det på kvällarna när jag sitter i soffan. Ibland har jag små ryckningar i nån nerv.

Nu är frågan: Har jag denna åkomma eller vad är det som har tagit över mitt ben?!

"Restless legs är ett vanligt tillstånd som yttrar sig som en obehagskänsla och oro i underbenen. Besvären beskrivs ofta som "myrkrypningar" eller som att det suger eller spänner inne i benen. Detta ger en ytterst obehaglig oro i benen så att det inte går att hålla dessa still.
Symtomen uppstår oftast vid vila och lindras av att man rör på benen. Känslan av obehag sitter vanligtvis djupt inne i benen, någonstans mellan knäna och fotlederna. Besvären förekommer dock ibland även i lår, fötter och armar.
I vissa fall uppträder även värk och smärta i samband med Restless legs."

Moster Annika! Om du läser detta kan du väl undersöka om det finns nåt mirakelmedel mot detta i USA o ta med det när du kommer till Sverige! Tills dess ska jag testa en järntablettskur.

Jag hoppas helhjärtat att detta är en hypokondrisk hypotes för GUD va störande det är!


Kommentarer
Postat av: emelie

jag lider av desamma sen länge tillbaka...har inte hittat nåt botemedel men har dock hört att någon speciell dricka ska hjälpa...hmmm undrar vilken det var.ska höra med min svärmor som rekommenderade något:)

Postat av: helen

haha

usch

låter otrevligt.



google måste vara lika bra för en hypokondriker som jobb i gruvschak är för en klaustrofobiker.



:)

hopppas det går över! hoppas USA har botemedel!

2009-04-22 @ 20:56:59
Postat av: Anonym

Hej hypokondrikern! Det är säkert detta du har. Det är inte helt ovanligt och inte farligt. Man kan ta medicin men det är samma medicin som mot pariksson så man ska nog inte ta den i onödan...

2009-04-22 @ 21:18:48
Postat av: En av alla "dem"

Jag gissar på växtverk eller så är det bara vanligt "jöppöl".. haha!

2009-04-22 @ 21:27:51
Postat av: Emma

Det här med anonymitet är spännande!

Men växtvärk går bort tror jag, inte fan växer man vid 27 års ålder? Och med tanke på att jag haft så här ett tag nu så borde jag vara över två meter nu......Jöppel kan det vara....man kan ju höppös ;)

Och parkinsonmedicin har jag inte tänkt ta då är jag hellre utan lösning! Tack för the feedback iaf :)

2009-04-22 @ 21:43:06
URL: http://efager.blogg.se/
Postat av: Emma

Det här med anonymitet är spännande!

Men växtvärk går bort tror jag, inte fan växer man vid 27 års ålder? Och med tanke på att jag haft så här ett tag nu så borde jag vara över två meter nu......Jöppel kan det vara....man kan ju höppös ;)

Och parkinsonmedicin har jag inte tänkt ta då är jag hellre utan lösning! Tack för the feedback iaf :)

2009-04-22 @ 21:44:29
URL: http://efager.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är ju ganska tydligt att du fått ett myggbett.

2009-04-23 @ 06:35:36
Postat av: Kusin vitamin

Hej mitt namn flög iväg men det var i alla fall jag som föreslog parkinssonmedicinen...

Kramar från Lihoff den yngsta

2009-04-23 @ 14:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback