Ren lycka på långfredagen!

Vilken toppenfredag!!
Vi var iväg till kstad en sväng och shoppade lite smått. Anna introducerades till Skopunkten, stället där man kan köpa skor av skitkvalitet men till låga priser! ;) Hon köpte iaf ett par som var jäkligt snygga.
Vid 17 tiden åkte vi ut till Roberts stuga vid södra råda, och grillade korv. Ett fint gammalt hus vid skagern. Det var grillpremiär för i år faktiskt. Grannens hund kom på besök och tiggde lite smått. Sedan gick vi till grannen som är fårbonde eller vad man nu kallas när man har får? Oavsett så när vi kom dit visade det sig att ett får höll på att föda! Så vi hade turen att få följa med och se när detta lilla liv kom till världen! Jag älskar ju sånt här så det här kan bli en av de bästa dagar på lääänge:) Först föddes ett vitt litet lamm, och sen ett svart. I får"hagen" sprang det runt massa små lamm i åldrarna 4 dagar till 3 veckor och de var så kelsjuka och nyfikna. Jag skulle nog kunna ha stått kvar där i flera timmar om jag hade kunnat. Det var en sån där sak som man inte är med om så många gånger i livet, om ens nån gång! Jag är väldigt glad över att jag fick vara med iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anna

vilket sammanträffande att jag hade får i min blogg igår :D haha! sanna djurnördar vi! Glad Påsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback