Stresselistressstress!

Igår bjöd jag min sambo på middag på Happy Kitchen i Kstd - sushiberoende som jag är. Mami & Papi joinade oss också, kvällen överlag var trevlig och bjöd på god mat men det STORA minuset var att vi fick vänta nästan två (!) timmar på maten. Eeeh what?! Och ni ska inte tro att det var nån som direkt beklagade detta under tiden vi satt och väntade utan vi fick fråga om maten var klar snart osv...tillslut när vi skulle betala sa servitrisen att "vi har lite väntetid på vår mat för vi gör den från grunden (fiskar ni fiskarna själva också?) men man kan förboka sin mat när man ringer och bokar bord" Då kunde jag inte vara tyst: "JAHA då är det bra om ni informerar om det när man ringer och bokar bord för den infon fick inte jag när jag ringde!" Och på utvägen bad kocken om ursäkt för att det hade "strulat". Kasstkasstkasst. Tur för dem att deras bläckfisksallad är to die for så det övervägde liiiitegrann men nåt återbesök på länge blir det nog inte.


Nu sitter jag och trycker i mig frukost, måste snabba iväg till MAXI för diverse smågrejer till resan, måste hem till mamma o pappa och hämta tvätt som jag tvätta där igår...måste till Tallunden och hämta ett reselakan som min snälla faster lånar ut till mig! Och jag måste ner på stan och köpa linsvätska suck, OCH sen måste jag packa snabbt för att sedan kunna umgås med min sambo i solen, fram till halv sex då är det madde-dejt!

PUST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback