What's going on??

Vilken intensiv lördag det känns som det har varit hittills fast vid närmare eftertanke har det ju egentligen inte varit det...? Hade iallafall bestämt imorse att vi tjejer skulle på loppis som skulle öppna på nytt ute på Marieberg....och eftersom jag äntligen fick tillbaka min cykel igår efter hundra år så cyklade vi ut och ville såklart vara i god tid IFALL man skulle trilla över värsta fyndet....så klockan nio var vi utanför ett loppis - som öppnar nästa lördag! Hurra! Men inga sura miner för det (inte ens från helen som cyklat ända från vilången!!) utan vi åkte till Ejes och köpte frukostbröd och åkte hit och njöt av mysfrukost framför "Män som hatar kvinnor". Den var bra och det är ett bra betyg från mig som vanligtvis inte tål svenska filmer.
Vi gjorde även ett besök på Maxi, sen drog tjejerna vidare till stan medan jag kände att jag behövde rensa upp röran efter min flyttande sambo. Så nu känns det okej här hemma även om det blir lite provisoriskt här o där...men hela mitt hem känns rätt provisoriskt ibland...! Jag tog en cykeltur till Spira också och köpte två nya blommor till vardagsrumsfönstret eftersom mister tog dom gamla! Cyklade även nyss till ma & pa en kortis, och när jag skulle sätta mig på sadeln ville jag DÖ. Min rumpa är självmordsbenägen just nu vill jag lova. Den är inte gjord för att cykla överhuvudtaget så jag ska införskaffa ett såntdär "överdrag" med gelekuddar i. Rump-omsorg kallas det.

Men väldigt skönt att ha min cykel tillbaka "nyrenoverad" och allt. Det var värt en tusenlapp (eller hur wille?) ;)

Imorrn är det kalas för min söta rara mamma som fyller på tisdag egentligen för övrigt blir det nog bara slappt söndagshäng. Jag går runt med magvärk för min härliga kursledare har totalförbjudit mig att byta studiegrupp när den gruppen jag vill byta till består av människor jag samåker med, vilket underlättar VÄLDIGT mycket för mig inte bara ekonomiskt men allmänt. Hon kommer med anledningar som jag inte tror på. Kan man vända sig till rektorn tro?? Kåren?? Så med andra ord hoppas jag den här helgen varar för evigt så jag slipper skolan.

Nu ska jag fixa mat, ikväll blir det nåt från matplatsen.org: kyckling med bl.a färsk spenat, vitlök och soltorkade tomater!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu blev ja hungrig :) hoppas allt är bra med dig. kram

2009-08-31 @ 17:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback