the world just chewed her up, and spat her out

Jag vet inte om det här är min vecka riktigt. Eller kanske bara inte min dag. Äh jag vet inte. Jag är så trött så det går inte av avgöra.

*Julklapp till mamma - check
*Julklapp till storebror - check
*Julklapp till Wille  - beställd
*Julklapp till min "hemliga person" - check
*Julklapp till kommande bebis Leo - check
*Julklapp till pappa  - inte check - varför är det alltid lika svårt?

Jag vaknade halv fem imorse och ville dö av ryggsmärta - ge mig en ny säng, kudde och rygg. Ipreniprenipren.
Wille är äntligen hemma - men då blir han sjuk. Självklart. Tummen ner för killar som är sjuka.
Skulle ha hunnit lite mer på stan och IKEA men Wille höll på att storkna - hemfärd.
Jag köpte värmeljus på batteri (nerd! men bra när man har katter) dom var självklart lite för "blå" i själva ljuset. Tack för det.
Jag gör rent kattlådan och bara det är pest nog - Udda går direkt dit och gör nummer två. Mjao?

Jag skulle kunna gå och lägga mig nu. nu. nu. och nu.

Vi började iallafall planera för vårt TEMAarbete idag som vi ska göra innan jul (egentligen under jul men man är väl inte dummare än att man gör klart det innan och får nästan tre veckors jullov??)
Vårt tema är SAGA. Jag älskar det och jag tror det kommer bli skitbra. Jag läser just nu " Lärande i sagans värld - om temaarbete i förskola och förskoleklass". Den är toppenbra för alla som gillar sagor och berättelser. Den förskola som följs i boken har jobbat med sagotema i 18 år och det är deras "nisch"- Där skulle jag gladeligen jobba i framtiden. Det läs alldeles för lite på förskolorna nuförtiden! Fram för mer sagosamlingar, sagostunder, sagorum! Det blir till att öppna egen förskola har jag bestämt.

Vår saga som vi ska använda i temat är iallafall:


Bu & Bä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback