Helgen går fort.

Det är inte varje dag jag får med mig min sambo på att städa hemma. Den biten står jag oftast för själv. Men idag fick jag hjälp och jisses va mycket snabbare det går om man är två. Jag må vara en pedant, till ytan mest men när wille städar ska det städas ordentligt. Så egentligen borde ju han vara den som städar jämt. Men man kan ju inte få allt. Känns skönt att det är rent iaf och snart ska vi åka och äta lite söndagslunch hos mamma o pappa, sen blir det en film. Jag vet att solen skiner men det är snorkallt och jag är trött. Det värker i ansiktet på mig idag och jag misstänker bihålorna.

Gårdagen var en trevlig dag, vi tog en Alla hjärtans dag fika med våra kära vänner A & F, på stans nya café...det var trevligt. Efter det bar det av till wafab för att prova bilar. W & F spanade medan Anna och jag redan visste vad vi ville ha. Nån provkörning blev det dock aldrig. Igår kväll var vi på 60 årskalas hos min faster, mycket god mat! Sen såg vi "The ultimate gift", en helt okej film.

Den kommande veckan kommer handla mycket om FN och barnkonventionen, Konventionens tillkomst och historia. Barnets bästa i förskola och förskoleklass. Autonomi, beroende och behövande barn som det ser ut i handledningen. Det ska bli intressant, alltid lika segt och få tag i litteraturen dock. Utanför skolan hoppas jag på att få spendera lite tid med Hanna som har landat i Sverige! Till helgen är det stockholm som gäller. Jag har lovat Maria att vi ska baka bullar också så det ska jag hinna med. Förutom det så är det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback