Lille katt..lille söte kaaaatten

Här sitter jag med ett stort glas rödvin och är helt galet trött. Besöket på djursjukhuset blev aningen längre än förväntat, kom in till veterinären strax efter halv två, och kom där ifrån strax innan halv fem.............2300 kr fattigare. Men det är det såklart värt i längden om min älskling blir frisk. Vi har tagit blodprov och röntgat henne, inget av dom var speciellt populärt hos henne, hon som inte gör en fluga förnär annars morrade till lite här o var och var allmänt missnöjd och det förstår jag. Lungorna såg iallafall inte riktigt normala ut så nästa torsdag ringer veterinären och talar om hur blodproven såg ut, det kan vara astma eller nån form av lunginflammation men det sistnämnda tror vi inte så mycket på och inte veterinären heller då hon är lika pigg som alltid minus lite hosta då och då. Som tröst fick hon en leksak när alla hemskheter var över! Vi ska även göra en "matplan" med en dietist eftersom min lilla bebis är aningen rund om magen, men när man äter kortison som hon gjort större delen av sitt liv så ökar även aptiten. Så nu ska hon bli bra min söta lilla gris. Det var första gången vi var på smådjurssjukhuset i kstad och det rekommenderar jag till alla djurägare, toppenbra personal! Självklart kände dom igen wille också eftersom dom alla hade vart på boda borg för ett tag sen...inte fick vi nån rabatt för det? ;)


Wille håller på att laga mat nu, och anna & fredrik var snälla och lånade ut "The boy in the striped pyjamas" som ska vara väldigt bra så den här kvällen kommer spenderas framför tv:n i myskläder med chokladen i högsta hugg. Jag är helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback