Sjukligt.

Den senaste timmen har jag av ren slump hamnat på olika bloggar där bloggaren själv insjuknat i cancer. Jag vet inte hur jag lyckas att alltid hitta till det ledsamma dystra i livet vare sig det handlar om djur, människor eller annat. Men nån dragningskraft finns där helt klart. Det som slår mig varje gång jag läser om någon som är såpass sjuk som de här tjejerna är att de alltid har en livskraft starkare än någon annan. Det kanske inte är så konstigt egentligen, vi som inte är sjuka tar livet för givet och slösar alldeles för mycket tid på att göra det också.
Jag vet inte så mycket om sånt här egentligen men jag vet iallafall att jag aldrig skulle önska min värsta fiende att behöva gå igenom saker som t.ex cancer. Förrädiskt är vad det är.

När jag inte har läst bloggar om sjukdomar så har jag blivit mer o mer sugen på att gå en språkkurs, precis som du Cornelia! Inte blev det bättre av att vi började titta på "Female agents" förut...den är på franska och tyska. Och engelska.
Men hur ska jag finna tid, pengar och ork till att gå en språkkurs? Kanske när jag blir pensionär. Eller så kanske jag kan gå en intensivkurs i franska hos Hanna över några glas vin? :)

Just nu är jag verkligen jättetrött. Har träsmak i baken (plastsmak?) och otroligt sugen på nåt gott. Som alltid. Men, jag ska inte sova, jag ska inte flytta mig ur fläcken och jag ska inte äta nåt sött.
Sambo är på fotbollsträning, kanske kan han få mig att lyfta på arslet när han kommer hem så vi kan se klart filmen.
Bonne nuit!
:)


Kommentarer
Postat av: Hon med sneda visdomständer :)

Nej jag har slutat lyssna på Fredrik när det gäller läkarbesök :P han bara skrämmer upp mig! Men förstår du vilken chock när hon säger att jag ska operera mig! Jag trodde de skulle lägga upp mig på en bår på en gång och köra mig raka vägen till sjukan :D .. Sen bad de om ursäkt för att mina tänder växer knasigt! Som om det var deras fel? :) jaja, jag har mkt snälla tandläkare iallafall och det e ju tur! Jisses vad jag babblar, jag antar jag är i ett chocktillstånd fortfarande :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback