Midsummers eve

Igår kväll hade jag nästan ett nervous breakdown. Att baka kl 21 på kvällen ska jag inte upprepa. Katterna hade dessutom ner en tårta på golvet - tack för det! Det slog mig i morse att jag inte hade ätit sen klockan 13 igår, jag som aldrig glömmer MAT hade lyckats glömma bort att äta. Hur jag gjorde för att glömma är en väldigt bra fråga.

Idag är det midsommar och änsålänge skiner solen men himlen ser onekligen misstänksam ut men vi hoppas på det bästa! Jag har ju tänkt att ha klänning dagen till ära vi får väl se hur varmt o skönt det kommer kännas. Hade halskänningar igår kväll och med tanke på willes streptokocker så vill jag inte bli sjuk lagom till mallorca.

Midsommarlunch blir det hemma hos mamma o pappa och eftermiddagen/kvällen spenderas hos Tobbe & Jenny i degerfors och lite knytkalas. Jag gör en av tårtorna som var med i Buffé som kom tidigare i veckan "marängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde & färska jordgubbar" det blir nog bra.

Hoppas ni alla får en bra midsommarafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback