put your money where your mouth is

Vilken toppendag det här har varit! Solen har strålat på oss hela dagen när vi har varit på Kolmården, vilket var väldigt befriande, att slippa frysa o gnälla över det! Oliver var med oss och skötte sig exemplariskt, så det har varit en fridfull och rolig dag bland alla djur och människor. Bilder får komma imorrn eller så för jag orkar inte lägga in dom nu.

Igår bokade vi en resa till Mallorca, åker nästa torsdag. Ska bli otroligt skönt att få lite riktig semester innan jag ska börja jobba. Hur har jag råd med två resor den här sommaren? Ja det är möjligt tack vare min otroligt generösa sambo. Utan hans omtänksamma "inhopp" i min torra studentekonomi skulle jag nog få nöja mig med kolmården denna sommar...eller vänta nu.......den trippen betalade han visst....ja jag hoppas iallafall att jag kan bli ett sånt stöd för dig när du blir student och jag jobbar! (för förskollärare tjänar multum det vet ni va?) ♥

Min älskade mamma o pappa är också en stooooooooooor del varför jag inte äter vatten o bröd varje dag, men även om det inte jämt handlar om pengar (det låter så har jag en känsla av..) så är jag otroligt tacksam för allt ni gör och hur livet än ter sig är ni alltid på plats. Jag är inget utan er. Och jag hoppas jag kan återgälda allt en vacker dag. (än en gång på förskollärarlönen såklart..!) ♥

Från känslomässigt ordbajseri till annat bajs. För det har vi sett mycket av idag, i djurväg då såklart, men klart äckligast på hela dagen var när vi kom fram till Kolmården och just parkerat bilen och jag hör ett gurglande ljud som ekar över hela stället, då står det en unge på typ 10 bast och kaskadkräks ner i en genomskinlig påse typ 3 ggr på raken.........jag ville dö på plats OCH vi tog en omväg till entrén för att slippa andas samma luft som barf-boy....uschusch. USCH!
Är du åksjuk - ta en åksjuketablett INNAN du åker iväg, ät inget gammalt eller rått innan du ska åka och för guds skull har du tänkt att få magsjuka på parkeringen - bara stanna hemma. ;) Ingen vill se dig kräkas. (ok lite synd om honom var dt väl men fortfarande ap-äckligt.


Här tänker vi lata oss i en vecka - nära till Palma city och egen badvik - yes please.
Jag har ju redan vart på Mallorca & Palma tidigare och även om jag är lite trött på de här typiska resmålen så är Palma en himla fin stad.


Det som tar emot är, att efter alla underliga flygolyckor den senaste tiden plus att jag självklart var tvungen att se "Alive" som gick på tv:n häromdan har gjort att jag är skitnojig för att flyga (hello..det tar typ 4 timmar ...tönt) och mamma jag är ledsen men jag vill inte få din flygrädsla för då låser jag fast mig för evigt...så bit ihop och FLYG.

Nu ska jag gå och lyfta på minsta pinal, sten som löv för att se om jag kanske trillar över en krona extra. Det kan ju aldrig skada.
Heeeej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback