Känn ingen sorg för mig Göteborg. I'll be back soon.

Åh vilken underbar helg det har varit. Helt i min smak. Den kan summeras i några olika ord t.ex berg, (o)kulinariska matupplevelser, skratt, fest och slappande och en liten bit shopping.
Fredagen inleddes med några timmar på stan, jag köpte ett par skor, och diverse småprylar och en t-shirt till Wille. När orken tog slut gick vi till Nivå för lite afterwork, 25 spänn för öl och nachos, mycket bra uppfinning! När vi kom hem till herrskapet så dök vi ner i soffan med pyjamasbrallor på för att ta det lite lugnt innan kvällens festande skulle ta vid.
Festen för kvällen var i Berg211, och för er som inte vet vad det är så kan jag tyvärr inte förklara bättre än att det är ett gammalt bergsrum (skyddsområde??) som är omgjort till festlokal. Ett väldigt maffigt ställe och kul att vara på ett ovanligt ställe för en gångskull. Gratis öl & vin hela kvällen och Kitty Jutbrink var dj, och satan va smal hon har blivit. Let's dance måste vara det bästa för figuren. Det var full rulle hela kvällen och natten iaf och det var väldigt roligt!
Lördag morron vaknade jag av att nån (anna) gick utanför dörren och kom tillbaks en stund senare med färskt bröd, sen dukade hon upp till brakfrukost! Sen låg vi i soffan i ca 5 timmar innan vi kom igång. Vi har ätit mycket "intressant" (läs skräp) den här helgen, en av rätterna var köttbullar och "stuvade" makaroner...jag har nu döpt om det till storfors-stuvning för anna hade ett väldigt speciellt sätt att stuva pastan på. Men gött va're ;) Efter den upplevelsen blev det iallafall bio i bergakungens sal, vi såg Slumdog Millionaire, sjukt bra film. Sedan bar det av hem igen för tacos, och slappande. Anna somnade och jag var inte långt därefter. Så idag var vi hurtigheterna själva! Eller? Vi tog iaf en american italian brunch på Joe Farellis, dyrt men jävligt gott!
Hemma igen, det är väl skönt men samtidigt trist eftersom vi har haft det väldigt roligt. Ny vecka och jag ska hålla i sångsamling hela veckan...what!?

Jag tog inga bilder från berg211 för jag hade inte mobilen med mig men såhär ser en del av det ut iaf:




Den här veckan ska gå i smalmatens tecken efter all junk som har slunkit ner :) Pappfiguren som jag inte kommer ihåg vad han heter, skrämde livet ur mig i fredagskväll efter att fredrik ställt den i hallen utan att säga nåt, jag skulle gå på toa och möter den där i hallen, ÄN EN GÅNG blev jag så rädd så jag börja grina... Inte lika häftigt som sist kanske men jag tror att ALLA inser att man inte ska skrämma mig nåt mer om man inte vill ha ihjäl mig?! Anna, Fredrik & Calle tyckte ju iallafall att det var JÄTTEKUL.

Enough för idag. Väldigt stökigt inlägg. Men det bju'r jag på.
Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback