Skitnos och co

Inledde dagen med att sega i sängen, väldigt skönt att bara få ligga o rota runt med katter överallt och sambo. Inte varje dag det hinns med. Tröttare än tröttast var jag också.
Sen tog vi en långpromenad med storebror som skulle åka hem på eftermiddagen. Trots vädret som har ballat ur än en gång så var det skönt att få luft.



Söndagsmiddagen var fisk och serverades hos mamma o pappa, fisk äter jag för sällan och det var görgött ;) Tack för det! Nu på eftermiddagen har jag varit uppe på djurhemmet och fixat rent och gett mat till de små krakarna som bor där för tillfället...vissa har bott där för länge tyvärr. Alla behöver ett nytt hem! Hade jag inte två egna och endast 54 kvm att bo på skulle jag ta hem dom på en gång. Min vänsterarm är sönderklöst efter att ha kelat med "Skitnos" (ja det är sant, hon heter så) som är en siamesblandning, hon klättrade upp på min axel och hängde som ett spädbarn, och puffade med huvet ungefär som hon diade. Hennes mamma bor också där i samma inhägnad. Än så länge bor de i karantän. I karantän bor också Stig-Helmer! Han är nog en blandning mellan norsk skogskatt och perser skulle jag tro, iaf så var han hemlös i filipstad och full i hårda tovor. Så nu är han rakad! Förutom huvuv, svanstipp och tassar. Han är supersöt och kelig så därinne fastna jag också en evighet. Det var som att klappa en persika. :) Alla katter fick lyxmiddag i form av aborre och det gick som smör i solsken. I nuläget har de ca 25 katter, istället för 40 som det var sist jag var där. Men snart trillar väl sommarkatterna in :(

  


Man får ont i hjärtat av att vara däruppe men samtidigt måste man tänka på att de flesta har haft ett fruktansvärt liv och här får de obegränsat med mat, vatten, tak över huvet och utegårdar. Alla kommer inte överens av naturliga skäl och det är påfrestande men å andra sidan kunde det vara värre.
Helen, jag rapporterade även om Kejsarn, hur väldans bra han har det och det var väldigt kul för dom att höra!

Måndag imorrn, inte min favoritdag men den lär väl knappast försvinna om man blundar hårt?
Blev ingen bio igår för vi var alldeles för trötta, men ikväll blir det slumdog millionaire - hemma i soffan!





Kommentarer
Postat av: helen

ja. kejsarn har det väldigt bra. just nu ligger han säkert på rygg med tassarna i vädret som en död hare i matildas säng. en favorit i en skärgårdskatts liv.



snart blir han stugkatt!! Vilångens nya stolthet.

PUSS

Postat av: Anna

stackar små underbara varelser :( .. tur de åtminstone har djurhemmet i väntan på ett nytt hem! Jag blir så j-vla arg på alla idioter som skaffar djur för att sedan bara lämna dem!!!

2009-03-27 @ 16:35:54
URL: http://annahook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback